Volledig scherm
Foto ter illustratie © Thinkstock

Vrouwenmagneet AXE: Mannen, let op je ballen

Het bedrijf AXE, producent van cosmeticaproducten als deodorant en douchegel voor mannen, vraagt in een nieuwe campagne aandacht voor teelbalkanker. Met de lancering van twee nieuwe producten, een douchegel en een bodyspray, hopen ze mannen aan te zetten tot een 'ballencheck'.

Volledig scherm
Een van de nieuwe producten van AXE. © AXE Nederland

Teelbalkanker, zo zegt het bedrijf in een persbericht, is de meest voorkomende kankervorm bij jonge mannen. ,,Een goed moment om teelbalkanker vroegtijdig te signaleren is onder de douche of wanneer je je aankleedt", luidt het bericht.

AXE, het merk dat bekend staat om het zogenaamde hypnotiserende effect op vrouwen, zegt dat het eigenlijk heel eenvoudig is voor mannen om hun ballen te controleren. Op de verpakkingen van de nieuwe producten wordt stap voor stap uitgelegd hoe mannen dit het beste kunnen doen en waar ze op moeten letten.

Brand manager Ram Huigen van AXE Nederland legt uit: ,,Mannen met zaadbalkanker stellen uit schaamte over hun klachten een bezoek aan de huisarts vaak uit, waardoor de ziekte pas in een laat stadium wordt ontdekt."

Met deze nieuwe producten hopen ze het vroegtijdig ontdekken van teelbalkanker te stimuleren. Daarnaast gaat een deel van de opbrengst naar de Movember Foundation.