Linda Akkermans.
Volledig scherm
PREMIUM
Linda Akkermans. © Joost Hoving

Wie redeneert als John de Mol heeft het inlevingsvermogen van een natte krant

columnLinda Akkermans schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.

67 reacties

  • ESJ Deijkers

    4 maanden geleden
    De Mol is een zakenman pur sang. Echter wat ik mis in zijn verhaal, wat in theorie misschien niet fout is, is zorgen voor je personeel en hun veiligheid. Dat doe je actief en niet via een geschreven protocol. Het is anders dan, zorgen dat alles op papier aan de wet voldoet, dan voorkomen dat je personeel iets overkomt in welke vorm dan ook. Dat is het verschil tussen statisch beleid op papier of actief zorgdragen voor je personeel. "Loketten" dicht en actief bij je personeel staan, dagelijks.
  • Ab Doorzon

    4 maanden geleden
    Misschien had De Mol iets meer inlevingsvermogen kunnen tonen, hij vond dat achteraf bezien immers zelf ook. Desondanks zat hij er toch maar en was hij zichtbaar om de oren getikt. Feit blijft echter dat “de dader het heeft gedaan” en dat dus de meeste blaam nog altijd diegenen treft die het walgelijke gedrag getoond hebben en het misbruik hebben begaan.
  • Han van Lente

    4 maanden geleden
    De schuldigen zijn alleen maar die smerige grijpgrage schoften. Ga nou niet de schuld bij anderen leggen. Jammer dat bijna niemand zegt die meiden die meegingen naar een hotelkamer, 'beetje dom' of erger? We horen in allerlei toonaarden wie de eigenlijke schuldigen zouden zijn, John de Mol, I.T.V. , RTL etc. Maar dit kan ook gewoon bij de 'publieke' gebeuren. Er is geen gemakkelijke oplossing, overal waar AFHANKELIJKHEID is kan het fout gaan. Niemand gaat melden, je wil geen risico!
  • Henny Gerritsen

    4 maanden geleden
    Niet mee eens, als men zijn mond dicht houdt, leg dan niet de schuld bij een ander neer. Dat is wel een hele vreemde manier om iemand als de Mol als pispaal neer te zetten !
  • Stolk

    4 maanden geleden
    Doordat de Grote Baas zo denkt als in het interview en daarnaar handelt, hebben deze handelingen in de praktijk kunnen plaatsvinden. Het begint bij de top, die dienen een werkklimaat na te streven dat veilig is voor de werknemers. Dat gaat niet als je daarvoor geen empathie hebt. De Mol moet op dat vlak nog veel leren. Hopelijk wordt hij uiteindelijk een voorbeeld voor veel bedrijven; door zich hierin goed te bekwamen. En daarin dan zo goed te worden als dat hij zakelijk is. Dat zou mooi zijn!