PREMIUM
Zo komen energieverkopers aan je telefoon- en bankrekeningnummer
Voor het luttele bedrag van drie cent gaan persoonsgegevens al over de toonbank, om een leger aan hunkerende telefonische verkopers van nieuwe ‘slachtoffers’ te voorzien – als ze niet gratis worden uitgewisseld. Maar hoe de verkopers ook aan gegevens komen, wie eenmaal in de bestanden zit, komt er ook met het Bel me niet register vaak niet meer uit.
Delen per e-mail
Meestal krijgt Leo Altenburg een verkoper aan de lijn, als hij een oproep krijgt van een nummer dat hij niet kent beantwoordt. Ditmaal is het een verslaggever, die hem vraagt een aantal gegevens door te nemen. Is dit zijn burgerservicenummer? En dat zijn rekeningnummer, geboortedatum, zijn adres en telefoonnummer?
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Echtpaar belandt met corona in ziekenhuis, hondjes blijven in smerig huis achter
In een woning in het Brabantse Veldhoven zijn vandaag enkele dieren gevonden die zonder enige hulp zijn achtergebleven na de ziekenhuisopname van hun baasjes. De kamer waarin de dieren verbleven was een complete bende en zat onder de hondenpoep. De bewoners hadden volgens de politie geen familie of vrienden die konden ingrijpen. -
ACM jaagt op ‘foute’ energieverkopers
Waakhond ACM roept consumenten op om melding te maken van agressieve en misleidende verkooppraktijken bij energiecontracten. De toezichthouder is een onderzoek gestart naar verkopers van contracten voor gas en licht en hoopt zo meer munitie te verzamelen om ze aan te kunnen pakken. -
Gevoelige persoonsgegevens van hand tot hand bij energieverkopers
Energieverkopers wisselen op grote schaal persoonsgegevens uit om telefonisch te kunnen verkopen. Adressen, bankrekeningnummers, zelfs burgerservicenummers gaan van hand tot hand. Dat blijkt uit documenten in handen van deze krant en gesprekken met verkopers. -
Koken & eten
Met deze betaalbare koffie gaat Blokker de concurrentie aan met andere cupjes: 'Dan maar minder marge’
Het begon vorig jaar met een eigen koffiecupmachine. Nu gaat huishoudketen Blokker een stap verder. Vandaag lanceert de winkelketen vier smaken koffie onder de eigen naam. Het is voor het eerst dat Blokker eigen voeding gaat verkopen. Blokker-ceo Jeanine Holscher noemt het een volstrekt logische stap. -
PREMIUM
Meiden die rijden staan opeens in de belangstelling: ‘Dit is meer dan een mannenwereld’
Het zijn de koninginnen van de weg, echte kilometervreters. Steeds meer vrouwen sturen met enorme vrachtwagencombinaties over de weg. Wekelijks zijn hun avonturen te zien in het populaire televisie-programma ‘Meiden die Rijden’. Vier vrachtwagenchauffeurs over hun keuze voor het vak, flauwe grappen en het ‘truckersbestaan’.
-
PREMIUMRTL-debat
Alles is familie: in campagnetijd zetten lijsttrekkers familieleden maar wat graag in
Politici schuiven hun familie deze campagne nadrukkelijk naar voren. Sigrid Kaag en haar vier kinderen, Jesse Klaver en zijn broers en zussen, ‘gezinsman’ Wopke Hoekstra en ‘zijn’ Liselot. -
PREMIUMAnalyse
Het merk Mark: vroeger stond Ruttes hoofd niet eens op verkiezingsposters, nu ís hij de VVD
De verkiezingscampagne van de VVD leunt volledig op Mark Rutte, kortweg Mark. Met slim gekozen formuleringen wordt hij neergezet als de man waar u dolgraag op wilt stemmen. Waar de VVD voor staat, is minder belangrijk gemaakt. -
Steffan (34): ‘Ik zou het dubbele kunnen verdienen’
Hoeveel verdien je? Dat vragen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Steffan (34) werkt 26,5 uur per week als communicatiemedewerker voor een kunstinstelling.