Volledig scherm
Klantenservicemedewerker Nicole krijgt een knuffel van haar collega Erik. © facebook.com/erik.bras

Medewerker klantenservice had 'een knuffel nodig'

Je band is 's ochtends lek of je trui komt vast te zitten in je jasrits; we hebben allemaal onze dag soms niet. Ook klantenservicemedewerker Nicole van T-Mobile had duidelijk haar dag niet. Ze was in een chatgesprek kortaf tegen een klant, die daar vervolgens over klaagde op Facebook en het gesprek online zette. Een collega van Nicole zag de Facebookpost, en besloot de klant te helpen. Nicole beurde hij op met een knuffel en een kop koffie.

Quote

Kan iemand Nicole van Chat even een kop koffie en een knuffel brengen? Ze heeft het moeilijk geloof ik

T-Mobile-klant Jos Faber

Op Facebook plaatst T-Mobile-klant Jos Faber het gewraakte chatgesprek dat hij had met klantenservicemedewerker Nicole. Faber stelt in het gesprek een vraag over kortingen bij het verlengen van zijn abonnement. Daar heeft Nicole een kort antwoord op, dat volgens Faber niet klopt. Maar Nicole houdt voet bij stuk. Erg vriendelijk verloopt het gesprek niet.

Faber wijst Nicole op een fout die hij ontdekt in een banner voor het verlengen van abonnementen. Hij laat er een screenshot van zien. ,,Lees je wel wat ik allemaal zeg. Wat je nu doet zijn allemaal aannames'', zegt Nicole. ,,Voor de derde keer. Er staat nergens dat je een extra korting krijgt op het toestel ten opzichte van nieuwe klanten''. Dat stond er wel, zegt Faber, maar Nicole blijft ontkennen.

'Behoorlijk denigrerend'
,,Ik ga hier verder niet met je over discussiëren'', reageert ze. ,,Antwoorden heb ik al meerdere malen gegeven.'' Hij is stomverbaasd. ,,Wow, je toon is echt behoorlijk denigrerend.'' Faber besluit het er niet bij te laten zitten, en zet het gesprek op Facebook. ,,Beste T-Mobile NL, Kan iemand Nicole van Chat even een kop koffie en een knuffel brengen? Ze heeft het moeilijk geloof ik..''

Duizenden mensen liken zijn bericht, en al snel wordt het verhaal ook door een medewerker van T-Mobile opgemerkt. Senior project manager Erik Bras ,,kaart het intern aan'' en geeft toe dat de banner verouderd is. Hij belooft zijn collega Nicole de volgende dag een knuffel en een kop koffie te geven. En zo geschiedde. Bras plaatst later die dag een foto waarop hij zijn collega omhelst.

Leukste collega
Ook biedt hij Faber ter compensatie een gratis databundel van 500MB aan. De T-Mobile-klant heeft later nog gebeld met het telecombedrijf, en alles is ,,in peis en vree'' uitgepraat. Faber roept Erik Bras uit tot leukste collega van december 2014.

T-Mobile-woordvoerder Erik Dekker laat desgevraagd weten dat Nicole nog gewoon aan het werk is bij het telecombedrijf. Ook hij heeft de Facebook-post gezien. ,,Ja, ze had haar dag niet. Maar het is leuk opgelost zo.''

Volledig scherm
Het gewraakte chatgesprek. © facebook.com/jos.faber
  1. Kat van bijna 16 kilo moet drastisch op dieet: baasje bleef hem maar voeren

    Kat van bijna 16 kilo moet drastisch op dieet: baasje bleef hem maar voeren

    Dit is Bazooka, een lieve kater van 5 jaar oud die je niet snel over het hoofd ziet. Bijna 16 kilo weegt het rossige huisdier. Na het overlijden van zijn, naar verluidt dementerende baasje, kwam het kattenbeest in een asiel terecht. Het vermoeden bestaat dat Bazooka's eigenaar regelmatig vergat dat hij het dier al eten had gegeven, met als gevolg dat zijn bakje nooit leeg was. Niet echt gezond en daarom gaat de gezellige dikkerd nu op dieet.
  2. ‘Een Ghosn doen’: Japanners in de ban van spectaculaire ontsnapping oud-Nissan-baas

    ‘Een Ghosn doen’: Japanners in de ban van spectacu­lai­re ontsnap­ping oud-Nis­san-baas

    De manier waarop ex-automagnaat Carlos Ghosn in Japan wist te ontkomen aan het toeziend oog van justitie is materiaal voor een James Bond-film. Vooral de mare over hoe hij in een geprepareerde instrumentkoffer het Aziatische land ontvluchtte, spreekt velen tot de verbeelding. Zelf doet de gevallen Nissan-baas er het zwijgen toe, maar op Twitter is het doen van ‘een Ghosn’ inmiddels hot.