Starbucks schrijft met een reden verkeerde namen op

Echte Starbucksfans zijn er wel aan gewend dat de koffieketen vaak hun naam verkeerd spelt. Op de bekertjes koffie schrijven medewerkers namen als Ashlyn in plaats van Ashley of Beceky in plaats van Becky en dat is met een reden. De Amerikaanse komediant Paul Gale legt in een video uit hoe de vork werkelijk in de steel zit.

In de video die hij op YouTube plaatste kruipt hij in de huid van een medewerker bij Starbucks en vertelt hij de waarheid achter het foutieve spellen. 'Als ik een bestelling krijg dan denk ik direct na hoe ik de naam kan verdraaien', doet hij uit de doeken. In werkelijkheid verstaat het personeel je naam wel degelijk goed, maar schrijven ze het expres verkeerd op. Het 'baanbrekende' filmpje is al bijna een miljoen keer bekeken.

Reclame
'Dit is het leukste aan mijn baan', vertelt hij. 'Want zeg zelf: als je naam voor de zoveelste keer 'verkeerd gespeld' wordt, post je dat op sociale media. Je naam mag dan wel fout zijn gespeld, het is toch leuke reclame voor Starbucks'.

En daar heeft Gale gelijk in. Dat bewijzen de vele tweets en posts op Twitter, Instagram en Facebook. Zelfs als de naam goed wordt geschreven vinden veel mensen dat 'fotowaardig', omdat dat 'zelden gebeurt'.

Onder de video een selectie van een aantal foute en goed gespelde namen: