Volledig scherm
© Global News

Van 1 naar 500 klanten dankzij één Facebookbericht

John McMillan (69) begon zeven jaar geleden een restaurant in Canada, maar met de klandizie wilde het nooit vlotten. Tot deze week. Nooit eerder kreeg hij zoveel klanten over de vloer. De aanleiding? Een bericht dat bezoeker Colin Ross (31) vorige week op Facebook zette.

Volledig scherm
© Colin Ross

Ross bezocht Whitbie's Fish & Chips vorige week zaterdag voor de eerste keer. Hij ontmoette er de 69-jarige McMillan, een Schotse immigrant en de eigenaar van de eettent. Verder was de tent leeg.

De dertiger at in het restaurant naar eigen zeggen een heerlijke maaltijd. Hij vroeg aan de uitbater waarom er geen andere klanten waren, waarna McMillan opbiechtte dat hij er maar niet in slaagde bezoekers te lokken. Al een aantal maanden zat het eethuis in de problemen en kon de zaakvoerder de rekeningen niet meer betalen. Ross stelde voor de oudere man te helpen, maar die wimpelde dat aanbod af.

Volledig scherm
© Colin Ross

Oproep op Facebook
De klant besloot om het heft in eigen handen te nemen en zette een foto van de zaak afgelopen zondag op Facebook. Hij riep inwoners van Lethbridge op het bericht te delen én naar Whitbie's Fish & Chips af te zakken, een oproep waaraan massaal gehoor werd gegeven.

De post werd in een mum van tijd ruim 8.000 keer gedeeld en dinsdag kreeg McMillan liefst 400 klanten over de vloer. Een dag later waren het er nog 100 meer. In de eettent is het een week later zo druk dat mensen tot buiten op de parkeerplaats staan te wachten.

,,Na al die jaren hard werken heeft John dit wel verdiend", zegt Ross, die blij is met de reacties op zijn Facebookbericht. McMillan vertelde aan Global News dat het altijd zijn droom is geweest om een 'fish en chips'-restaurant te openen. ,,Dankzij het bericht van Ross genieten honderden anderen nu ook mee van die droom", aldus de eigenaar.

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement