Volledig scherm
Het matras vloog in brand door een defect in een elektrische deken. © Domien van der Meijden

Elektrische deken vliegt in brand in oude gemeentehuis Schijndel

SCHIJNDEL - Een elektrische deken in een van de kamers van de tijdelijke bewoners van het oude gemeentehuis in Schijndel is donderdagochtend in brand gevlogen. Daarbij raakte ook het matras onder het deken in brand.

De bewoner had zelf blusmiddelen om de brand mee te blussen. Maar ondertussen was ook het brandalarm afgegaan en kwam de brandweer aangesneld. De brand bleef beperkt tot de kamer van de bewoner en het matras.

Salvage komt deze middag kijken wat de schade is in de kamer. Een woordvoerder van Meierijstad gaf aan dat het gelukkig allemaal mee valt. ,,De bewoner zal wel een nieuw matras moeten kopen. Want dat is verloren.”