Tijdens en na de bouw van station Breda deden zich veel incidenten voor. De meest in het oog springende waren de steenstrips die in 2017 plotseling naar beneden zeilden, waarbij gelukkig niemand gewond raakte.
Volledig scherm
PREMIUM
Tijdens en na de bouw van station Breda deden zich veel incidenten voor. De meest in het oog springende waren de steenstrips die in 2017 plotseling naar beneden zeilden, waarbij gelukkig niemand gewond raakte. © Pix4Profs/ Ramon Mangold

En wéér onderzoek naar mankementen station Breda

BREDA - Ruim drie jaar na de opening van station Breda wordt nog steeds volop onderzoek gedaan naar de vele mankementen aan het gebouw. NS, ProRail en de gemeente Breda, de opdrachtgevers voor de bouw van het station, hebben nu zelfs alle potentiële risico’s aan het gebouw op een rijtje laten zetten. 

De kosten van de vele onderzoeken en herstelreparaties tot op heden belopen inmiddels enkele tonnen, zegt Frank Smits, manager NS-stations Zuid-Nederland. Omdat in veel gevallen geen schuldige valt aan te wijzen voor de vele mankementen die tijdens en na de bouw van het station boven water kwamen, komen de kosten grotendeels voor rekening van de opdrachtgevers.

In samenwerking met indebuurt Breda