Verspakket valt in de smaak bij lokale boeren, slagers en bakkers
De Rabo Amerstreek, Boerschappen en Home Made Chefs steunen lokale boeren, slagers en bakkers met verspakketten-actie.
Steven van BeekBron:BN DeStem
'Dit is een hele fijne actie, die ons nu meer oplevert dan bijvoorbeeld de veiling", zegt Peter Verschuren van De Aspergeschuur uit Raamsdonk vrolijk. Om lokale boeren, slagers en bakkers te steunen stelde Rabobank Amerstreek samen met Boerschappen en Home Made Chefs twee boxen samen. In dit geval speciaal voor klanten en werknemers van de bank.
Zij mochten dit weekend via een speciaal ontworpen drive thru op het terrein van de Rabobank aan de Distributieweg in Oosterhout hun pakketten ophalen. Er maakten ruim 300 mensen gebruik van.
Kabouters
Een keuze tussen een asperge- en een versbox vol duurzame producten, allemaal overschotten van boeren die hun waar door de coronacrisis moeilijk kwijt kunnen. ,,De nadruk ligt op asperges omdat het nu het seizoen is. De volgende keer kan de invulling ervan weer heel anders zijn", legt Tom Lees van promotor Taste More uit.
Een kleine belevingstocht op het terrein van de Rabobank. Bij de entree wordt met krijt opgeschreven wat de klant heeft besteld. De route voert langs kabouters en een levensgrote koe en eindigt met een stop om de box in de kofferbak te plaatsen. Dat doen medewerkers met mondkapjes. De klanten moeten in de auto blijven zitten. Bij het verlaten van het terrein wordt het krijt van de auto verwijderd. ,,We hopen dat we dit vaker kunnen organiseren", zegt Lees. ,,Je merkt goed dat mensen het op deze manier ook leuk vinden.”
De nadruk ligt op asperges omdat het nu het seizoen is. De volgende keer kan de invulling ervan weer heel anders zijn
Tom Lees
Leuk vindt ook Verschuren het. Normaliter loopt het aspergeseizoen nu ongeveer ten einde en de asperges die hij nog heeft liggen, zouden naar de veiling gaan. Maar daar zijn minder afnemers, nu er bijvoorbeeld geen horeca is.
En dus zijn de prijzen grillig. ,,Wij hebben een vrij klein veld en verkopen vooral direct aan consumenten, waarbij rond Pasen het zwaartepunt ligt. Deze actie is vergelijkbaar met een goede zaterdag."
Kisten asperges
Verschuren leverde 32 kistjes asperges voor de actie. Bovendien: ,,Het is ook goed voor de naamsbekendheid. Mensen eten weer asperges en misschien smaakt dat naar meer."
De Rabobank wil eenzelfde actie tot stand laten komen in meer regio's, met medewerking van boeren en partners aldaar.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.