Volledig scherm
© getty

Drankconcern gaat voedingswaarde aangeven

Dranken-multinational Diageo gaat consumenten informeren over de voedingswaarde van zijn producten. Dat heeft de Britse leverancier van onder andere Guiness, Smirnoff en Johnny Walker donderdag laten weten.

Verkopers van alcoholhoudende dranken zijn in de EU vrijgesteld van de plicht om op etiketten aan te geven wat de voedingswaarde van de drankjes is. Diageo gaat daar als eerste uit eigen beweging verandering in brengen. De consument is volgens het bedrijf ,,steeds veeleisender'' als het gaat om de inhoud van hun glas.

,,Wij gaan consumenten informatie geven over alcohol en voedingswaarde die makkelijk te begrijpen is, in plaats van dat ze het zelf moeten uitrekenen.'' Volgens Diageo helpt de informatie ook om liefhebbers duidelijk te maken hoeveel ze drinken. De informatie over de inhoud van producten komt op de website van het bedrijf staan en op de verpakking van producten.

  1. Italiaanse politici halen in advertentie vernietigend uit naar Nederland: ‘Egoïstisch en gebrek aan ethiek’

    Italiaanse politici halen in adverten­tie vernieti­gend uit naar Nederland: ‘Egoïstisch en gebrek aan ethiek’

    Een groep prominente Italianen roept Duitsland in een paginagrote advertentie op niet zo ‘benepen en egoïstisch‘ te zijn als Nederland bij het bedenken van een financieel antwoord op de coronacrisis. ‘De Nederlandse houding is in ieder opzicht een voorbeeld van het gebrek aan ethiek en solidariteit’, schrijven burgemeesters en gouverneurs vandaag in de Frankfurter Allgemeine Zeitung.