De plofkip op het menu van de EU
Volledig scherm
PREMIUM
De plofkip op het menu van de EU © Mark Reijntjens

Hoe Anja Hazekamp de plofkip op het bordje van Europa kreeg

Het Europees Parlement het trieste lot van de plofkip onder de neus wrijven is een helse klus. Anja Hazekamp van de Partij voor de Dieren vertelt over haar geslaagde tactiek om een resolutie in te dienen. ,,Toch mooi dat één lid het verschil kan maken.”

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    19

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.