Lichaam man onder de lintwormen na eten van sushi

Het eten van een te grote hoeveelheid rauwe vis heeft een Chinese man bijna zijn leven gekost. Na het eten van sushi was het lichaam van de man geïnfecteerd met parasieten.

De sashimi-liefhebber uit de provincie Guangdong, in het oosten van China, ging naar de dokter met buikklachten en een jeukende huid. Tot zijn afschuw kreeg hij röntgenfoto's te zien waaruit bleek dat zijn lijf onder honderden lintwormen zat, meldt Daily Mail.

Artsen vermoedden dat de man wellicht met parasieten besmette rauwe vis had gegeten. Zodra de infectie via de bloedbaan de hersenen heeft bereikt, wordt de aandoening levensbedreigend. De onfortuinelijke Chinees werd voor zijn infectie behandeld in het ziekenhuis van Guangzhou, de woonplaats van de man.

Sinds de populariteit van sushi is toegenomen, komt het ook vaker voor dat mensen geïnfecteerd zijn met parasieten.

Parasieten door sushi
Onderzoek heeft bewezen dat het eten van rauw voedsel, dat besmet is met parasieten, kan leiden tot cysticercosis. Dit betekent dat volwassen wormen in de bloedbaan van mensen terecht komen. Als de wormen de hersenen bereiken kan de infectie fataal zijn.

  1. Eerste verjaardag Gele Hesjes: rellen en meer dan 150 arrestaties in Parijs
    Update

    Eerste verjaardag Gele Hesjes: rellen en meer dan 150 arresta­ties in Parijs

    De eerste verjaardag van de ‘Gele Hesjes’ is in Parijs uitgedraaid op rellen. Deelnemers aan de onlusten, van wie er veel in het zwart gekleed waren en hun gezicht bedekt hielden, vernielden de gevel van een bankfiliaal, staken enkele auto’s en vuilnisbakken in brand en smeten straatstenen en flessen naar de oproerpolitie. In de Franse hoofdstad zijn tot halverwege vanavond bijna 150 mensen opgepakt voor de onlusten.