Politie bij de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam, waar Peter R. de Vries werd neergeschoten.
Volledig scherm
PREMIUM
Politie bij de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam, waar Peter R. de Vries werd neergeschoten. © ANP

Misdaadverslaggevers betalen steeds vaker met hun leven, aantal moorden stijgt met sprongen

Peter R. de VriesDe aanslag op Peter R. de Vries is de zoveelste bevestiging van een alarmerende trend: in heel de wereld liggen misdaad- en onderzoeksjournalisten onder vuur en het aantal slachtoffers onder hen stijgt elk decennia met sprongen.

  1. Roadtrip door VS eindigt in nachtmerrie: Gabby (22) verdwenen, verloofde (23) beschuldigd
    Video

    Roadtrip door VS eindigt in nachtmer­rie: Gabby (22) verdwenen, verloofde (23) beschul­digd

    Florida is in de ban van de vermissing van een Amerikaanse vrouw die tijdens een roadtrip met haar verloofde op mysterieuze wijze vermist is geraakt. De vriend van de 22-jarige Gabrielle Petito hult zich in stilzwijgen, terwijl de politie en de familie van het slachtoffer hem oproepen met meer informatie te komen. De verdwijning is groot nieuws in Florida, temeer omdat het verliefde stel op sociale media verslag deed van hun wilde avonturen.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.