Peuter (3) dood na val in vetput bij Amerikaans fastfood restaurant

In de Verenigde Staten is een 3-jarig jongetje in een put gevallen, waarin vet werd verzameld van het nabijgelegen fastfood restaurant van Tim Hortons. Het jongetje overleefde de val in het vetafval niet.

Volledig scherm
© REUTERS

Volgens de politie is het jongetje waarschijnlijk op het groene plastic deksel gaan staan waarmee de put was afgesloten en er vervolgens doorheen gezakt. De vetput moet voorkomen dat het afval van het restaurant in het riool terecht komt.

Omstanders die het jongetje na enkele minuten vonden, probeerden hem nog te reanimeren, maar zonder resultaat. Het ventje werd later in het Strong Memorial ziekenhuis dood verklaard.

Politierechercheur Frank Camp zei dat hij geen woorden had voor de tragedie. ,,Dit is één van de ergste dingen die je als agent mee kunt maken.’'

Vaker ongelukken

Het is niet de eerste keer dat er een dodelijk ongeluk plaats heeft met een vetput. In Alabama werd onlangs een wet aangenomen die restaurants verplicht een steviger deksel op de put te leggen nadat in oktober 2017 een 3-jarig meisje bijna 2 meter naar beneden viel en om het leven kwam.

In Tulsa, Oklahoma, werd in maart 2018 een 5-jarig meisje gered nadat ze in een vetvanger was gevallen.