Het kabinet geeft landelijk 7,5 miljard uit aan het oplossen van knelpunten, maar het probleem met de flessenhals Zwolle-Meppel blijft vrolijk voortbestaan.
Volledig scherm
Het kabinet geeft landelijk 7,5 miljard uit aan het oplossen van knelpunten, maar het probleem met de flessenhals Zwolle-Meppel blijft vrolijk voortbestaan. © GinoPress B.V.

De regio moet ertoe doen, óók in daden

Het kabinet slaat de plank mis als het gaat om de verdeling van infrageld, schrijft onze chef nieuws Saskia van Westhreenen. Noord-Nederland krijgt 4 procent uit een miljardenpot. Daar verdien je als overheid geen compassie mee.

24 reacties

  • M. Ronald Markant

    2 maanden geleden
    @ Hans Laats, de geprivatiseerde bedrijven zijn aanzienlijk goedkoper dan NS. NS smijt jaarlijks honderden miljoenen over de balk (door de staat aangevuld in een bodemloze put) en presteert ronduit slecht. De ‘privaten’ krijgen geen cent méér dan hun contract maar draaien vele malen goedkoper en beter, ondanks dat ook zij personele problemen heeft. (NS werft nu hun personeel met veel stasts-honing!)
  • M. Ronald Markant

    2 maanden geleden
    Het ikke-ikke gedrag is té groot in dit land. Mensen die een trein naar Oosterhout verwachten, of naar Ezumazijl. Als je niet realistisch kunt zijn, doe dan liever niet mee met dit soort onderwerpen. Een treinverbinding moet lonend zijn in de zin dat er gemiddeld meer in de trein moet zitten dan een kip en een schaap. Als een busverbinding al een probleem is qua kosten, dan kun je de trein helemaal wel vergeten.
  • Hans Laats

    2 maanden geleden
    Hans Laats. @ O Jong, ik denk niet dat het OV "weer" van de Overheid wordt zij vinden wel best zo en vindt niet erg dat het achterland verstoken raakt en bijna of helemaal niet gebruik kan maken van het OV.
  • Hans Laats

    2 maanden geleden
    Hans Laats. De privatisering en marktwerking in het OV heeft alleen maar nadelen dan voordelen . Aandeelhouders kunnen doen wat zij willen door lijnen te schrappen en de Overheid kijken de andere kant op en blijven roepen dat het niet goed gaat . Zij zijn machtigloos de aandeelhouders zegevierd in deze.
  • O Jong

    2 maanden geleden
    Beter idee gewoon OV weer onderdeel maken van de overheid. Niks particulier heeft niks anders dan problemen veroorzaakt. Storingen ondanks het geld voor verbeteringen zijn nog steeds te veel. personeel te kort omdat NS en prorail te belazerd zijn wat meer te betalen. Verpauperde stations door gebrekig onderhoud. Noem maar op. We hadden 3 opstap punten waardoor je veel betere verbinding had dat is er nog maar 1 waardoor je eerst 10 min naar de bus halte mag lopen. Met vele overstap punten.