Volledig scherm
Delftse bierbrouwers slaan de handen ineen voor de viering van de Gouden Eeuw van Delft in 2019. Van links naar rechts Ard Mulder (De Bierfabriek), Rolf Katte (De Koperen Kat), John Brus (Delftse Brouwers) en Aad van der Hoeven (Bierhistorie Delft). © Delft Marketing

Delftse bedrijven lopen warm voor ‘Gouden Eeuw in Delft’

Honderden Delftse bedrijven gaan op een of andere manier meewerken aan het themajaar ‘Delft en de Gouden Eeuw’ in 2019. Delft Marketing is blij verrast met de stormloop.

,,Het belooft een heel bijzonder jaar te worden voor Delft.” Marjan den Boer van Delft Marketing bevestigt de grote belangstelling van de Delftse bedrijven. ,,Het gaat boven verwachting.” Delft Marketing heeft inmiddels al verschillende gesprekken met Delftse ondernemers achter de rug. Stuk voor stuk haken ze in op het themajaar met speciale producten en activiteiten.

Bijzonder is ook dat voor het eerst de vier overgebleven Delftse bierbrouwers gaan samenwerken in het themajaar: Bierhistorie Delft, Delftse Brouwers, De Koperen Kat en De Bierfabriek. Zij brouwen ter gelegenheid van het themajaar elk een eigen uniek bier.

Brouwerij

Volledig scherm
Etiket van speciaal Delfts bier, voor themajaar de Gouden Eeuw en Delft. Gouden Vocht. © Bierhistorie Delft

Daarnaast organiseren verschillende cafés in Delft, waaronder Bierhuis De Klomp en De Doerak, het hele jaar door activiteiten. Het gezamenlijke programma wordt in samenwerking met Delft Marketing volgend jaar aangeboden onder de titel ‘Leven in de brouwerij’.

Aad van der Hoeven van Bierhistorie Delft verwoordt het enthousiasme van de Delftse ondernemers voor het themajaar. ,,Het is uniek dat de vier Delftse brouwers gaan samenwerken. We verschillen alle vier best wel qua invulling van onze bedrijven, al zijn we allemaal bezig met historie. De samenwerking is tot stand gekomen na bemiddeling van Delft Marketing. Elke brouwerij neemt in 2019 een kwartaal ‘voor zijn rekening’. Drie maanden lang zal er aandacht zijn voor speciale bieren. En gezamenlijk brengen we een bierglas en een viltje uit en maken we voor elkaars bier reclame. We gaan zien of dat een succes wordt.”

Delft haakt met het themajaar aan bij een initiatief van NBTC Holland Marketing, dat 2019 heeft uitgeroepen tot het jaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’. 

Elke ochtend het nieuws uit Delft in je mailbox? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

In samenwerking met indebuurt Delft