Volledig scherm
Persoon onwel door desinfectiemiddel in Den Hoorn © Regio15

Drie personen onwel door desinfectiemiddel bij PostNL in Den Hoorn

UpdateDrie personen zijn vanochtend onwel geworden door een vloeistof die lekte uit een vaatje in een pand van PostNL aan de Heernesse in Den Hoorn. Onderzoek heeft uitgewezen dat het ging om een desinfectiemiddel met een penetrante geur.

Het incident gebeurde vanochtend toen een werknemer zijn postbusje, waar hij mee op pad moest, aan het volladen was, zo meldt een brandweerwoordvoerder. ,,De persoon is behandeld in een ambulance en naar het ziekenhuis gebracht in verband met een medische achtergrond'', stelt de zegsman.  

Ambulances en brandweerwagens snelden naar het industrieterrein. Het pand, met 30 mensen die binnen waren, werd ontruimd. Nog twee mensen zijn nagekeken in een ambulance, zij hoefden niet naar het ziekenhuis.

Ook het gaspakkenteam uit Laak kwam ter plaatse. ,,Dat is een gevaarlijke-stoffenteam dat alleen bij écht gevaarlijke situaties wordt opgeroepen en gespecialiseerd is in extreme situaties. De vloeistof rook heel intens'', weet de woordvoerder. Een desinfectiemiddel met een penetrante geur bleek uiteindelijk de boosdoener.

Onduidelijk is nog waar het vaatje vandaan kwam. ,,We weten nog niet of het vaatje moest worden ingeladen als pakket of dat het bij het bedrijf hoorde'', aldus de woordvoerder.

De Brandweer Haaglanden meldt om 11.00 uur op Twitter dat er geen gevaar is voor de omgeving. De medewerkers van PostNL zijn weer aan het werk.

In samenwerking met indebuurt Delft