Volledig scherm
PREMIUM
© ANP

Koningshuis moet trekpleister Delft worden

Delft gaat de banden met het koninklijk huis nadrukkelijk in zetten. Dat gebeurt met het doel om meer toeristen te trekken.  

In het najaar start een grote promotiecampagne, die zich behalve op de binnenlandse ook op de internationale reiswereld richt. Delft pakt de promotie niet alleen aan. Onder leiding van NBTC Holland Marketing prijzen ook Den Haag, Breda en Apeldoorn hun rol in de geschiedenis van het huis Oranje-Nassau aan.

De promotors van het Nederlandse toerisme hebben hoge verwachtingen van de 'koninklijke' campagne. ,,
Er is veel interesse in de verhalen over de geschiedenis van ons koningshuis,'' meldt directeur marketing Conrad van Tiggelen op de site van het Nederlands Bureau voor Toerisme. 

,,Dat zien we op dit moment bijvoorbeeld aan de enorme belangstelling voor de openstelling van het Paleis Noordeinde en de stallen in Den Haag. Mensen willen zelf rondlopen op plekken die de geschiedenis doen herleven en luisteren ademloos naar de verhalen die tijdens een rondleiding worden verteld”.

In samenwerking met indebuurt Delft