Illustratie van station Delft-Zuid als het straks compleet is verbouwd
Volledig scherm
Illustratie van station Delft-Zuid als het straks compleet is verbouwd © ProRail

Werk verbreding spoor rond Delft bijna van start

Uiteindelijk moet in 2024 het hele treintraject tussen Rotterdam en Den Haag viersporig zijn. Volgende week beginnen de voorbereidende werkzaamheden bij station Delft Zuid. In Rijswijk, bij spoorwegovergang ’t Haantje, beginnen die over een aantal weken.

Tussen Rijswijk en Delft Zuid wordt het spoor over een lengte van 5,8 kilometer verdubbeld van twee naar vier sporen. Die komen  aan weerszijden van de bestaande sporen te liggen. Daarvoor moet langs dit traject wel het een en ander worden aangepast. Eén van de grootste veranderingen is het verdwijnen van de overgang bij ’t Haantje, op de grens van Rijswijk en Delft. Hier is het te smal voor vier sporen. In plaats van de gelijkvloerse overgang maakt de aannemer hier een onderdoorgang voor het verkeer. Vlak naast de overgang komt een nieuwe spoorbrug met een hoogte van 1,80 meter, zodat pleziervaartuigen er goed onderdoor kunnen. 

Voor een aantal klussen tijdens de spoorverbreding moet het spoor helemaal dicht. De eerste keer is tussen 22 en 25 november. De NS zal bussen inzetten om van Delft naar Rijswijk (en andersom) te reizen.

Elke ochtend het nieuws uit Delft in je mailbox? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

In samenwerking met indebuurt Delft