Volledig scherm
Hagenaar Stefan de Walle (Het Nationale Theater) spreekt de commercial in voor de grootschalige cultuurcampagne. © Jan de Groen

'Cultuur aan Zee’ gaat strijden om aanbod in Den Haag onder de aandacht te brengen

Haagse cultuurinstellingen voeren de komende drie jaar een collectieve campagne om het aanbod in Den Haag onder de aandacht te brengen.

De collectieve cultuurcampagne is een vervolg op de samenwerking van de Haagse cultuurinstellingen tijdens de viering van 200 jaar badplaats Scheveningen 'Feest aan Zee'. Onder de noemer 'Cultuur aan Zee' laten ze nu met elkaar de komende jaren het aanbod in Den Haag zien.

De campagne is een initiatief van lokale cultuurinstellingen en The Hague Marketing Bureau en wordt ondersteund door de gemeente. Onder meer het Gemeentemuseum, Escher in het Paleis, Museon en Het Nationale Theater doen mee. Marco Esser, directeur The Hague Marketing Bureau: ,,In 2018 was er een groei van 20 procent onder Nederlandse dagbezoekers voor een bezoek aan een museum, theater of concert. Cultuur is een steeds belangrijkere aanleiding om een stad te bezoeken."

Billboards

Beroemde meesterwerken worden gepromoot, maar ook de (kleinere) culturele jaarrond-programmering. De campagne trapt af met billboards van Haagse iconen en een verwijzing naar cultuuraanzee.nl. Daarnaast wordt online geadverteerd met culturele combinaties die bezoekers kunnen maken. Tot slot draait er een radiocommercial, ingesproken door Stefan de Walle van Het Nationale Theater.

'Met elkaar dragen we bij aan een kwalitatief hoogstaand aanbod', zegt directeur Benno Tempel van het Gemeentemuseum. 'Het bundelen van de krachten maakt dat er met een eenduidige boodschap naar buiten wordt getreden.'

Elke ochtend het nieuws uit Den Haag in je mailbox? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

In samenwerking met indebuurt Den Haag

Den Haag

Poll

Zou jij in de Pim Fortuynstraat willen wonen?

Zou jij in de Pim Fortuynstraat willen wonen?

  • Ja (65%)
  • Nee (25%)
  • Geen mening (10%)
6513 stemmen