De persoon op de Hofvijver die zich had verkleed als paspop werd even later door de politie en Koninklijke Marechaussee van het water gehaald.
Volledig scherm
De persoon op de Hofvijver die zich had verkleed als paspop werd even later door de politie en Koninklijke Marechaussee van het water gehaald. © Qmusic/Marco Scheurink

‘Geheimzinnig’ persoon op Hofvijver blijkt marketingstunt van radiozender

Wie vanmiddag langs de Hofvijver liep, kan raar hebben opgekeken toen er een ‘geheimzinnig’ persoon op het water verscheen. Verkleed als paspop en met een geluidstok in de hand dreef de persoon op een sup-board over het water. Achteraf bleek het om een marketingstunt van Qmusic te gaan.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    25

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.

In samenwerking met indebuurt Den Haag

Den Haag