Karin strijdt voor speeltoestellen in speeltuinen waar ook kinderen met een beperking kunnen spelen, zoals hier bij de speeltuin De Verademing. Op de achtergrond het voor rolstoelen slecht begaanbare zand van de reguliere speeltuin.
Volledig scherm
PREMIUM
Karin strijdt voor speeltoestellen in speeltuinen waar ook kinderen met een beperking kunnen spelen, zoals hier bij de speeltuin De Verademing. Op de achtergrond het voor rolstoelen slecht begaanbare zand van de reguliere speeltuin. © Frank Jansen

‘Het moet normaal worden dat kinderen in een rolstoel ook kunnen spelen’

Vlakbij haar huis in de Haagse wijk Rond de Energiecentrale ligt de speeltuin de Verademing. Maar daar had Karin Ramaker (48) anderhalf jaar geleden niet veel aan, toen zij met haar gehandicapte neefje van vier naar een ligschommel wilde lopen. Het kind is deels verlamd, hing in haar armen en het mulle zand hielp niet. ‘Dat moet anders’, dacht de Haagse. En dat lukte, na hard werken.

  1. Jarenlange celstraffen geëist voor cocaïne in busjes
    PREMIUM

    Jarenlange celstraf­fen geëist voor cocaïne in busjes

    Tegen twee Hagenaars zijn dinsdag bij de Haagse rechtbank jarenlange celstraffen straffen geëist voor onder meer het uitvoeren van een cocaïnetransport (110 kilo) in maart 2021. Aan Mohamed A. (43) wil het OM vier jaar cel, waarvan zestien maanden voorwaardelijk, opgelegd zien. Bij de jongere verdachte Jamal S. (32) werd in diens garagebedrijf in Nootdorp ook nog 90 kilo cocaïne en een pistool aangetroffen. Tegen hem werd daarom een hogere straf geëist: vijfenhalf jaar cel.
  2. Laadpalen groeien als kool; grote laadpleinen moeten ergernis bij andere automobilisten wegnemen
    PREMIUM

    Laadpalen groeien als kool; grote laadplei­nen moeten ergernis bij andere automobi­lis­ten wegnemen

    Elektrische laadpalen groeien in Den Haag als paddenstoelen uit de grond. Inmiddels staat er in bijna elke straat of buurt wel een. Voor eigenaars van elektrische auto’s een zegen, maar andere automobilisten zien deze ontwikkeling met lede ogen aan. Met elke nieuwe paal verdwijnen er namelijk ook ‘gewone’ parkeerplaatsen, die al heel schaars zijn. De oplossing: laadpleinen en hypersnelladers.

In samenwerking met indebuurt Den Haag

Den Haag