Kees Thies over de flitspalen in Dordrecht
Volledig scherm
PREMIUM
Kees Thies over de flitspalen in Dordrecht © Fotomontage AD

Extra flitspalen in Dordrecht, een prettig gevalletje voortschrijdend inzicht van de VVD

COLUMNNee, niet elke automobilist die het gaspedaal soms nét een tikkie te ver intrapt is in mijn ogen per definitie een onnadenkende eikel. Zelf ben ik op dat gebied zeker niet ‘brandschoon’, want zo nu en dan ligt er, ook op mijn deurmat, nog weleens zo’n vervelende aanschrijving van justitie.

  1. ‘Waarom zijn de achterlichten van een auto rood in plaats van groen?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom zijn de achterlich­ten van een auto rood in plaats van groen?’

    ‘Waarom is nooit besloten om achterlichten van een auto groen te maken?’, vraagt lezer John van Raaij in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Groen staat in de regel voor veiligheid en rood voor gevaar. Wanneer ik nu in het donker onderweg ben, zie ik maar één kleur: rood. Wanneer automobilisten op de rem trappen, wordt het rood weliswaar feller, maar bij sommige auto’s is er geen verschil meer te zien. Als ik achter allemaal groene achterlichten zou rijden, valt het gegarandeerd meer op wanneer iemand op de rem trapt en zijn achterverlichting rood zou kleuren.’

In samenwerking met indebuurt Dordrecht

Dordrecht

Poll

De snelheid binnen de bebouwde kom verlagen naar 30 kilometer per uur is een prima idee

De snelheid binnen de bebouwde kom verlagen naar 30 kilometer per uur is een prima idee

  • Mee eens (48%)
  • Niet mee eens (52%)
1124 stemmen