Volledig scherm
© Milan Rinck

Klachtenregen na valse start Qbuzz: kapotte stoelen, langere reistijd en verdwenen bussen

De eerste werkdagen van nieuwe vervoerder Qbuzz in deze regio verlopen niet zonder slag of stoot. Ook op de derde werkdag regent het klachten. Wij verzamelden de meest bijzondere.

Sinds zondag verzorgt Qbuzz het openbaar vervoer in de regio. Grote chaos bleef de afgelopen dagen uit, maar op social media lijkt niet iedereen even blij met de nieuwe vervoeder. Zo laat het materiaal soms te wensen over. 

Reistijd

Ook klagen reizigers over de veranderde reistijd of over bussen die niet op komen dagen. Heidi Hochstenbach reageert op Twitter dat ze zelfs een sollicitatiegesprek heeft gemist omdat de bus niet op kwam dagen. 

Reiziger Niek Al zag de afgelopen dagen dat zijn reistijd fors is toegenomen als gevolg van de nieuwe dienstregeling. Op social media geeft hij bij het webcareteam van Qbuzz aan dat hij drie uur doet over zijn reis van Utrecht naar Dordrecht. ‘Ik verlang nu alweer terug naar Arriva met de vertrouwde Qliner.’ 

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Dordrecht en omstreken? Schrijf je hier in!

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Gorinchem en omstreken? Schrijf je hier in!

In samenwerking met indebuurt Dordrecht