De bouw van de Sportboulevard in de zomer van 2009. Omdat destijds beknibbeld is op jaarlijks onderhoud van dat sportcomplex, moet Dordrecht nu extra betalen. In de coalitie is over en weer chagrijn over de houding van het CDA daarover.
Volledig scherm
PREMIUM
De bouw van de Sportboulevard in de zomer van 2009. Omdat destijds beknibbeld is op jaarlijks onderhoud van dat sportcomplex, moet Dordrecht nu extra betalen. In de coalitie is over en weer chagrijn over de houding van het CDA daarover. © Archieffoto

Nu al spanning tussen Dordtse coalitiepartijen en de bezuinigingen komen nog

Het botert niet bepaald in de Dordtse coalitie, waar het CDA niet zonder slag of stoot akkoord gaat met de vier miljoen voor extra onderhoud aan de Sportboulevard. Beter Voor Dordt (BVD) maakt er geen geheim van daar chagrijnig over te zijn.

  1. Reacties op verplaatsing van weekmarkt en afvalpasjes: ‘Te idioot voor woorden. Mag wat kosten’
    lezersbrieven

    Reacties op verplaat­sing van weekmarkt en afvalpas­jes: ‘Te idioot voor woorden. Mag wat kosten’

    Ik lees de column van Kees Thies over het verplaatsen van de vrijdag en zaterdagmarkt van Statenplein naar Grote Markt. Dat is een mooie gedachte, maar het werkt niet. Waar laat je geparkeerde auto’s - bewoners aan de Grote Markt willen niet - en aan- en afvoer met vrachtwagens en bestelbussen? En de opbouwers van de kramen beginnen op donderdag tegen 17.00 uur en dan moet de Grote Markt autovrij zijn tot zaterdagavond 20.00 uur. De ruimte is te klein daar. En niet naar vroeger kijken, toen waren het echt kramen, nu zijn het verplaatsbare winkels. Het is gewoon geduld hebben, de markt verdwijnt vanzelf omdat staangeld duurder wordt en inkomsten lager. Voordat er in Dordrecht echt iets verandert, ben je op ambtelijk niveau vijf tot tien jaar verder. L. de Koning Vaals
    Dordrecht