Volledig scherm
PREMIUM
© Shody Careman

Ik kreeg door Mart bijna medelijden met Eva

ANGELA KIJKT TVJournaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op televisie.

Gemiddeld één keer per jaar wijd ik op deze plek een stukje aan hoe geweldig de vakman Mart Smeets nog steeds is. Vandaag gaat het over de persoon Mart Smeets. En hoe hij woensdag aan tafel zat bij Jinek. Narrig, nukkig, hautain, als ouwe brommerige betweter, de verbeelding van de bokkenpruik - geef het beestje maar een naam - klopt allemaal.

Ik kreeg thuis op de bank bijna plaatsvervangende buikpijn voor de andere gasten die verplicht een uur in dezelfde ruimte moesten doorbrengen als hij. Mart straalde uit elke porie dat hij zich verveelde en zich eigenlijk veel te goed voelde om zijn kostbare tijd aan zulke mindere goden te besteden. Ik kreeg bijna medelijden met Eva die hem steeds maar weer een vraag moest stellen en met Joost Vullings die vrijwillig met hem een Tour de France-podcast opneemt. Bijna.

  1. HBO en Jacksons blijven vechten over documentaire Leaving Neverland

    HBO en Jacksons blijven vechten over documentai­re Leaving Neverland

    Zender HBO en de nabestaanden van Michael Jackson blijven maar ruziën om de documentaire Leaving Neverland. De Jacksons stapten eerder dit jaar rond het verschijnen van de film, waarin de 'King of Pop' wordt beschuldigd van seksueel misbruik, naar de rechter en nu heeft HBO een nieuwe motie ingediend om de zaak te verwerpen. Dat meldt Variety. Eerder deed de zender al een poging om de zaak niet te laten voorkomen, maar dat verzoek werd afgewezen.
  2. De meest memorabele sterfscènes uit Tarantino-films op een rijtje
    582 doden

    De meest memorabele sterfscè­nes uit Tarantino-films op een rijtje

    Regisseur Quentin Tarantino (56) staat niet bepaald gekend om zijn lieflijke romantische komedies, maar eerder om snoeiharde gangsterfilms - zij het boordevol humor - waarin het bloed over het scherm spat. Ter ere van Tarantino’s nieuwste rolprent, Once Upon A Time In Hollywood, zetten we we nog eens zijn bloederigste scènes op een rijtje. We selecteren slechts één scène per reeds uitgebrachte film en sorteren we de lijst op de hoeveelheid doden per film.