Volledig scherm
PREMIUM
De Zwitserse multinational Nestlé gebruikte de slogan Open Up jarenlang om Nescafé-oploskoffie aan de man te brengen. © Nesté

Nescafé niet boos om ‘gestolen’ slogan Eurovisie Songfestival

VIDEONestlé vindt het niet erg dat Open Up de slogan is geworden van het Eurovisie Songfestival 2020 in Rotterdam. De Zwitserse multinational gebruikte de twee woordjes jarenlang om Nescafé-oploskoffie aan de man te brengen. Deze campagne stond, net als het liedjesfestijn, in het teken van ‘verbinding’.

Woordvoerster Judy Zwinkels van Nestlé betwijfelt of er op de slogan Open Up nog copyright zit. ,,Waarschijnlijk niet meer, omdat het een vrij oude campagne betreft.’’ Maar zelfs als dat wel zo is, dan onderneemt de levensmiddelenfabrikant geen juridische stappen tegen het Eurovisie Songfestival. ,,Ik kan alleen maar zeggen dat we ons vereerd voelen dat onze campagne blijkbaar nog altijd in de gedachten van mensen zit, dat is toch een compliment.’’

In samenwerking met indebuurt Rotterdam

Rotterdam

Poll

Wat is volgens jou de beste plek voor de fanzone?

Wat is volgens jou de beste plek voor de fanzone?

  • Binnenrotte (41%)
  • Schouwburgplein (20%)
  • Willemsplein (5%)
  • Parkkade (6%)
  • Stationsplein (5%)
  • Kralingse Bos (23%)
3528 stemmen