Volledig scherm
PREMIUM
Nienke Gorter, columnist. © Marco de Swart

Ik verwachtte dat het nieuwe parkeersysteem beter en klantvriendelijker zou zijn

column‘Heb je Mirjams auto al aangemeld?’’ Meneer Enzofoort komt binnen terwijl ik en mijn vriendin al aan de koffie zitten. ,,Oh, nee. Vergeten!’’, antwoord ik verschrikt. Ik bedenk me dat we een brief hadden gekregen van Parkeerservice Amersfoort over veranderingen in het systeem, maar dat ik die aan de kant heb gelegd onder het mom ‘dat komt nog wel eens’. ,,Doe jij het even?’’, vraag ik dan ook aan meneer Enzofoort. Ik heb een enorme hekel aan inloggen, wachtwoorden en het invoeren van gegevens.

Quote

Misschien naïef, maar ik verwachtte een klantvrien­de­lij­ke app

Mirjam geeft haar kenteken door en we praten verder. Meneer Enzofoort moppert. ,,Dit geloof je toch niet?’’, hij kijkt geïrriteerd naar zijn mobiel. ,,Er is niet eens een app, je moet gewoon naar een website.’’ Ik doe mijn laptop open en probeer ook in te loggen zodat ik mee kan kijken, maar dat kan niet want er is al ingelogd. ,,Ongelooflijk dat dit systeem zo onoverzichtelijk en ouderwets is. Het is 2020! Waarschijnlijk is het vooral een gemakkelijk systeem voor de parkeerservice, niet voor de parkeerders zelf’’, moppert Meneer Enzofoort nog even door. ,,Is ons parkeertegoed voor onze visite wel doorgezet?’’, vraag ik hem. Het antwoord is positief. Gelukkig zijn de ruim 40 euro die we bij Key-2-park hadden staan gewoon meeverhuisd.

In samenwerking met indebuurt Amersfoort

Amersfoort