Volledig scherm
PREMIUM
Jeroen StomphorstStudiofoto © Nico Brons

Jeroen Stomphorst: Amersfoort zet zichzelf voor schut

columnNou zeg, daar stonden ‘we’ toch aardig voor paal bij Jinek. Maar goed dat er een talkshowoorlog gaande is en er nog meer mensen keken naar Op1, want Amersfoort werd lelijk te kijk gezet. Hoewel, dat deed de stad eigenlijk zelf. De Stichting Citymarketing Amersfoort in dit geval, met een hilarisch slecht filmpje ter promotie van de stad. Bij Jinek werd er smakelijk om gelachen en werd er zelfs direct een parodie op gemaakt met beelden van Noord-Korea in plaats van Amersfoort.

Quote

Kennelijk moet heel Europa worden bediend

Het is ze bij de stichting na die prachtige Koningsdag misschien een beetje naar de bol gestegen. Zo van: erop en erover. Het openingsbeeld, zonsopkomst met uitzicht over de stad, is schitterend. Maar vrijwel meteen begint de voice-over. In het Engels. Kennelijk moet heel Europa worden bediend. Maar dan die tekst, leest u even mee: ‘Wij zwervers zijn altijd onderweg. Op zoek naar onze reis van liefde...en plezier. Verken het onverkende. Lachen, lopen, rennen...totdat je ergens vredig uitkomt. We vieren het leven, we gedijen...we stoppen nooit. Stop nooit met gaan. #amersfoort #citytrip’.

In samenwerking met indebuurt Amersfoort

Amersfoort