anp
Volledig scherm
© anp

250 Nederlandse webwinkels slachtoffer van skimming

Zeker 250 Nederlandse webwinkels zijn het slachtoffer geworden van online skimming. Dat zegt de Nederlandse beveiligingsonderzoeker Willem de Groot in een analyse. Bij skimming worden creditcardgegevens van klanten ontfutseld bij het afrekenen.

  1. Advocaten: ‘Gooise vriendengroep was niet op oorlogspad op Mallorca’
    8 verdachten

    Advocaten: ‘Gooise vrienden­groep was niet op oorlogspad op Mallorca’

    De advocaten van twee aangehouden Mallorca-verdachten zeggen dat het geen vooropgezet plan lijkt te zijn geweest van de Gooise vriendengroep om op het Spaanse eiland ruzie te zoeken en andere jongeren te mishandelen. ,,Ik krijg op basis van het dossier niet de indruk dat de jongens die avond doelbewust op stap gingen om herrie te schoppen”, stelt advocaat Harriët de Kroon. Daarmee ontkennen ze Spaanse berichtgeving dat de verdachten ‘op oorlogspad’ zouden zijn geweest.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    25

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.