Aangeboden door DAS
Advertentie
'Aangeboden door...' is content gemaakt in opdracht van en betaald door een adverteerder, geproduceerd door de commerciële afdeling van DPG Media. De journalisten van het AD zijn hier niet bij betrokken.
Volledig scherm
© DAS - Recht uit de praktijk

Failliete onderaannemer eist 18.000 euro voor prutswerk

DASJoris schrikt zich rot. Zijn onderaannemer is failliet. En die heeft net zijn laatste opdracht verprutst. Tot Joris' verbazing valt er ook nog een brief van de curator van de onderaannemer op de mat. De factuur voor de werkzaamheden van de failliete onderaannemer. 18.000 euro, of hij die even binnen tien dagen wil betalen.

Belachelijk! Joris is in alle staten. De failliete onderaannemer verprutst een klus, richt veel schade aan en nu moet Joris betalen? Hij krijgt juist nog 26.000 euro van de onderaannemer voor herstel van de bouwval die hij heeft achtergelaten. Dat laat Joris de curator ook weten, maar die wijkt niet van zijn standpunt.
 
Geduld op de proef gesteld
Op dat moment besluit Joris ons in te schakelen. In een persoonlijk gesprek vertelt Joris mij zijn verhaal. Hij heeft zeker een zaak. Dus ik confronteer de curator met een goed onderbouwd verweer. Feitelijk én juridisch. Nu gaat hij eindelijk bij de failliete onderaannemer navraag doen. Ons geduld wordt flink op de proef gesteld. De curator houdt de zaak namelijk anderhalf jaar lang in onderzoek.  

Geen weerwoord
Dan komt het verlossende woord: de vordering is van tafel. De onderaannemer kon ons verweer niet weerleggen. Logisch, hij weet natuurlijk ook dat hij de klus heeft verprutst. Ik had het oneerlijk gevonden als Joris de 18.000 euro had moeten betalen plus de herstelkosten. Het herstel kost Joris uiteindelijk nog 8.000 euro. Desondanks is Joris blij en heb ik hem goed kunnen helpen. Hij had veel meer kwijt kunnen zijn. Zelfs een goede klant,  maar die heeft hij gelukkig weten te behouden.

Heb je ook een conflict met een leverancier? Download de gratis informatiegids vol handige tips.

Dit verhaal is echt gebeurd: om privacyredenen hebben we de naam van de klant gefingeerd.


Heb jij een vraag over een conflict met een leverancier?