Scherpe Chantal zet pijnlijke 'Mark Rutte' op zijn plaats

VideoHet was gisteren op het Televiziergala het opmerkelijkste moment van de avond. Na een negen-minutenlange, slecht ontvangen speech van Remko Vrijdag als Mark Rutte pakte Chantal Janzen met één snedige opmerking het moment: ,,Nou genoeg gelachen."

Het Televizier-Ring Gala met Floortje Dessing als glorieuze winnares noteerde met 2,4 miljoen nieuwsgierigen hoge kijkcijfers. Op social media werd snel duidelijk dat het miljoenenpubliek de grappen van Vrijdag niet waardeerde.

Ook Floortje Dessing had zichtbaar moeite met de opmerkingen van de nep Mark Rutte. De grappen die hij maakt over het strak getrokken gezicht van Linda de Mol vielen zo slecht, dat ze 'kom op nou' riep.

Vooral op Twitter was er veel kritiek op de voormalig Vliegende Panter Vrijdag te lezen. Een kijker merkte op dat er veel 'pijnlijke stiltes' waren en dat het optreden 'pijnlijk te lang' duurde. Weer iemand anders zegt: ,,Wat een irritante vertolking van Rutte."

Volledig scherm
Floortje was uitzinnig na haar winst, maar ergerde zich aan de speech van de nep Mark Rutte © ANP

Chantal Janzen
Toen de cabaretier eindelijk tot de uitslag kwam en Chantal Janzen uitriep als winnaar, vroeg hij haar of ze nog vrijgezel is. ,,Dan gaan we wel zoenen hè." De blonde presentatrice liet daarna zien dat ze nog net zo gevat is als in 2008. Na een matig zangoptreden van Fatima Moreiro de Melo sprak ze gevat: ,,Wat kan ze hockeyen hè, die meid." Dit keer kreeg ze de lachers op haar hand met de opmerking: ,,Nou genoeg gelachen."

Met 2,4 miljoen kijkers was het Televizier-Ring Gala het best bekeken programma van de avond. Het scoorde iets beter dan vorig jaar. Toen zaten er 2,2 belangstellenden voor de buis. De kijkcijfer topt 3 van Stichting KijkOnderzoek wordt afgesloten door het Achtuurjournaal (1,9 miljoen) en Floortje terug naar Syrië (1,3 miljoen).

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

poll

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2018?

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2018?

  • Lidl (20%)
  • AH (4%)
  • Jumbo (31%)
  • Plus (11%)
  • Calvé pindakaas (7%)
  • Heineken (3%)
  • Staatsloterij (15%)
  • Dierenbescherming (5%)
  • Nationaal Comité 4 en 5 mei (2%)
  • McDonald's (2%)
32028 stemmen