Nieuwe oeververbinding Rotterdam
-
PREMIUM
Bewoners teleurgesteld door brug of tunnel bij De Esch: ‘Ik moet dit even verwerken’
De Rotterdamse wijken De Esch en De Veranda worden met elkaar verbonden via een brug of een tunnel. Voor een tunnel met metro bestaat draagvlak, maar van een brug willen bewoners van beide wijken niets weten. ,,We willen geen tweede Van Brienenoordbrug in de wijk.” -
Wethouders blij en teleurgesteld over ‘brugbesluit’
Het besluit over de komst van een nieuwe oeververbinding in Rotterdam (tussen Kralingen en Feijenoord) roept wisselende reacties op. Ridderkerk is vooral opgelucht, Capelle en Krimpen aan den IJssel laten weten blij te zijn met het extra geld voor de Algeracorridor. -
Dit vinden vervoerders van het besluit over nieuwe oeververbinding
Het besluit over de oeververbinding in Rotterdam en de verkeersmaatregelen tussen Capelle en Krimpen zijn voor bedrijven in de regio Capelle aan den IJssel, de Krimpenerwaard en Ridderkerk ‘redelijk goed nieuws’. Dat zegt vervoerderskoepel Evofenedex, de behartiger van de handels- en logistieke belangen van 15.000 bedrijven in Nederland. -
Update
Nieuwe brug of tunnel in Rotterdam komt tussen Kralingen en Feijenoord
-
RET blij met brug of tunnel tussen Kralingen en Feijenoord: ‘Nieuwe impuls aan stad’
Het Rotterdamse openbaar vervoersbedrijf RET is blij met het besluit over de komst van een brug of tunnel tussen de Rotterdamse wijken Kralingen en Feijenoord. ‘De verbinding geeft Rotterdam een nieuwe impuls.’
-
PREMIUM
Grote verdeeldheid over nieuwe brug of tunnel: ‘De inspraakavond leek wel een kleuterklas’
-
RET: Stadsbrug is van levensbelang voor Rotterdam
De nieuwe oeververbinding in de regio Rotterdam moet een link worden tussen Kralingen en Feijenoord. Deze brug of tunnel mét een metro is van levensbelang voor de stad, stelt RET-directeur Maurice Unck. -
PREMIUM
Een brug of een tunnel erbij? De files zullen blijven
Een half miljard euro kreeg de regio Rotterdam van het rijk voor de bouw van een nieuwe oeververbinding. Er zijn twee varianten: een Rotterdamse stadsbrug of een verbinding ten oosten van de stad. Dinsdag valt het besluit. Welke optie het ook wordt, de files zullen blijven. -
Extra brug of tunnel is welkom, maar waar?
Een extra brug over of een tunnel onder de Nieuwe Maas wordt met open armen ontvangen. De vraag is alleen waar die moet komen. Rotterdam en Ridderkerk zien de nieuwe oeververbinding het liefste tussen Feijenoord en Kralingen, maar Krimpen aan den IJssel gaat voor een oostelijker variant.
-
Nieuwe oeververbinding: ‘Ik hoop dat-ie in Rotterdam terecht komt‘
Een nieuwe brug of een tunnel in Rotterdam? Wethouder Judith Bokhove (GroenLinks, mobiliteit) is nog lang niet aan die vraag toe. Eerst maar eens uitzoeken waar de toekomstige oeververbinding moet komen. Met een budget van bijna 500 miljoen euro gaat ze op pad. ,,Dat geld is er in ieder geval.‘’ -
Ridderkerk mordicus tegen oeververbinding bij Bolnes
De gemeente Ridderkerk wil beslist niet dat de nieuwe oeververbinding bij Rotterdam bij het dorp Bolnes komt te liggen. Wethouder Peter Meij (Verkeer, CDA) is mordicus tegen zo'n brug vanuit zijn gemeente. Bolnes valt onder Ridderkerk. -
Bewoners Zuid en Kralingen eensgezind: ‘Geen nieuwe brug maar een tunnel’
Voor de bewoners van De Esch in Kralingen en de Veranda staat het als een paal boven water: geen drukke verkeersbrug voor de deur als nieuwe oeververbinding in Rotterdam. Het pleidooi om een metrotunnel aan te leggen wordt extra kracht bijgezet. ,,En als er dan een brug moet komen, dan aan de andere kant van de Van Brienenoordbrug‘’, zo klinkt het in koor. -
UPDATE
Half miljard voor nieuwe oeververbinding Rotterdam
Rotterdam krijgt een extra oeververbinding met openbaar vervoer en een weg voor autoverkeer om de toenemende drukte op de A16 aan te pakken. Dat hebben minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) en Rotterdam, Den Haag, de regiogemeenten en de provincie Zuid-Holland afgesproken, schrijft de minister in een brief aan de Tweede Kamer. -
Nieuwe brug een stap dichterbij
De gemeente Rotterdam gaat, samen met het Rijk en omliggende gemeenten op zoek naar een 0,5 miljard euro om een tweede oeververbinding, naast de overvolle Van Brienenoordbrug te realiseren. De brug of tunnel moet zowel toegankelijk worden voor auto's als openbaar vervoer.