Volledig scherm
© ANP

Agressieve verkoper leidt tot aankopen bij webshops

Opdringerige verkopers zijn voor consumenten de belangrijkste reden om fysieke winkels te mijden. Dat komt voort uit een onderzoek van CendrisMonitor, de bron voor het belangrijkste nieuws in Metro dinsdag. Maar liefst 85 procent van de Nederlandse consumenten bestelde in het afgelopen jaar iets via internet, van wie een krappe 20 procent vaker dan tien keer.

Een relatief groot aandeel van het ruim 5500 leden tellende panel geeft aan ergernissen te hebben in winkels. Stuk voor stuk zijn het redenen om geen aankopen in een winkel te (willen) doen.

Naast de opdringerig verkopers, zijn ook de drukte, het niet beschikbaar zijn van producten en de hoge prijzen redenen om niet meer naar fysieke winkel te (willen) gaan.

  1. Voor miljoenen gedupeerde beleggers eisen dat Canada ‘overleden’ cryptobankier opgraaft

    Voor miljoenen gedupeerde beleggers eisen dat Canada ‘overleden’ cryptoban­kier opgraaft

    In december vorig jaar overleed de directeur en oprichter van het Canadese beleggingsbedrijfje QuadrigaCX, Gerald Cotton, tijdens een huwelijksreis in India. Althans, dat is de lezing van zijn weduwe Jennifer Robertson. Aan haar verhaal wordt door voormalig klanten van Cotton flink getwijfeld. Waarom? Omdat zijn dood op zijn minst bedenkelijk is. 190 miljoen in cryptomunten belegde Canadese dollars bleken spoorloos na Cottons overlijden.