AH-kerstfilm wisselend ontvangen: 'Zoetsappig gedoe'

VideoNiks aanbiedingen, recepten of glanzende producten. De kerstcommercial van 2014 vertelt een verhaal. Na de Jumbo-actie met BN'ers voor de armen volgt Albert Heijn met een minutenlang emotioneel sprookje. ,,Zoetsappig gedoe. AH moet 'king of food' worden'', aldus supermarktexpert Gerard Rutte.

  1. Jumbo: BN'ers kregen een vergoeding voor kerstspotje
    Play
    Update

    Jumbo: BN'ers kregen een vergoeding voor kerstspot­je

    De BN'ers die hebben meegewerkt aan de kerstcommercial van Jumbo kregen daarvoor betaald. De supermarktketen zegt tegen het AD dat het gaat om een 'geringe onkostenvergoeding' en hoopt dat daarmee het 'misverstand' over het doel van de actie uit de wereld is geholpen. Sinds het drie minuten durende spotje op tv te zien is, vallen veel mensen over het geld dat het spotje zou hebben gekost. Geld dat beter rechtstreeks besteed had kunnen worden aan goede doelen.