Albert Heijn komt met persoonlijke bonuskaart
Albert Heijn introduceert binnenkort een nieuwe bonuskaart, waarbij klanten persoonlijke aanbiedingen kunnen ontvangen. Die voordeeltjes baseert de grootgrutter op het aankoopgedrag van de klant.
Delen per e-mail
Wie persoonlijke voordeelacties wil ontvangen moet de nieuwe bonuskaart wel online activeren. De klant moet daarbij het bonuskaartnummer, naam, adres, woonplaats, e-mailadres en geboortedatum achterlaten bij het supermarktbedrijf. Voor webwinkelbestellingen is ook een telefoonnummer vereist.
'Extra beveiligd'
Een woordvoerster van AH verzekert dat de persoonsgegevens 'extra beveiligd' zijn. 'Wij gaan daar heel zorgvuldig mee om.'
Klanten die hier toch geen prijs op stellen, activeren de kaart niet. Zij blijven met hun anonieme kaart gewoon de gebruikelijke bonuskortingen ontvangen. De oude bonuskaarten zijn na 6 januari niet meer geldig.
Twee weken na oproep van Consumentenbond
De aankondiging van de nieuwe AH-bonuskaart komt 2 weken na de oproep van de Consumentenbond aan de grootgrutter om de huidige kaart beter te beveiligen. De bond waarschuwde dat het kinderlijk eenvoudig is om de aankopen van iemand anders in te zien.
Wie het nummer van een bonuskaart bemachtigt en invult op de website van de supermarkt of op de AH app, kan direct zien welke aankopen er recent zijn gedaan met die kaart. Drank, sigaretten, condooms en zwangerschapstesten zijn bijvoorbeeld gewoon terug te vinden in de overzichten, bleek uit een steekproef.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
'Albert Heijn houdt duur imago'
Albert Heijn (AH) is er met zijn recente prijsverlagingen niet in geslaagd om zijn dure imago van zich af te schudden. Dat concludeert MarketResponse in een verschenen onderzoek. -
PREMIUM
Biden laat Europese economie zijn hielen zien, maar loopt hij niet te hard van stapel?
De Chinese economie draait alweer op volle toeren. Ook in de VS wordt dit jaar een recordgroei verwacht. Waarom blijft de economie van Europa daarop achter? -
PREMIUMKoken & eten
Jij wilt afvallen, maar je partner eet de hele tijd chips? Diëtiste geeft haar negen beste tips
Hoe moeilijk is gezond proberen te eten, als je partner niet meedoet? Voor veel mensen herkenbaar. De ene probeert gezond te eten, terwijl de ander ongezonde kost verorbert. Of de ene houdt van vlees en de ander wil plantaardig. Het kan frustraties opleveren, weet diëtiste Sanne Mouha. -
Imagoschade op de werkvloer: schuld bekennen of niet?
Na een leugen over de formatie heeft de reputatie van premier Rutte een flinke deuk opgelopen. Soortgelijke incidenten doen zich natuurlijk ook op het werk voor; iemand maakt een fout (klein of groot), liegt daarover en het komt uit. Hoe gaan we om met blunders, en moet je eigenlijk schuld bekennen? Experts vertellen. -
'Bonuskaart Albert Heijn zo lek als een mandje'
De bonuskaart van Albert Heijn, waarmee klanten korting krijgen op hun boodschappen, blijkt zo lek als een mandje. De Telegraaf meldt dat men alleen iemands bonuskaartnummer hoeft in te vullen op de website of de app van de Albert Heijn, om te zien wat een persoon de afgelopen drie maanden allemaal heeft gekocht.
-
Condooms gekocht? Via AH-bonus kan iedereen dat zien
De Consumentenbond roept supermarktketen Albert Heijn op om de AH-bonuskaart beter te beveiligen. Het is nu kinderlijk eenvoudig om de aankopen van iemand anders in te zien, waarschuwt de bond donderdag. -
AUTOTEST
Test Dacia Sandero: logisch, praktisch en scherp geprijsd
De Dacia Sandero is misschien wel de slimste nieuwe auto van dit moment: hij biedt meer ruimte en een betere uitrusting voor een lagere aanschafprijs. Bovendien rijdt hij verdienstelijk en is hij voordelig in het gebruik. -
Wakker Dier boos: nog nooit zoveel vleesaanbiedingen met Pasen
Supermarkten hadden dit jaar met Pasen een recordaantal van 1026 vleesaanbiedingen in de folder. Dat meldt Wakker Dier, dat sinds 2015 alle folderaanbiedingen van de elf grootste supermarkten napluist.