Het distributiecentrum van Wehkamp in Zwolle.
Volledig scherm
PREMIUM
Het distributiecentrum van Wehkamp in Zwolle. © Klaas Eissens/Wehkamp

Amazon en Bol.com hijgen in de nek van Wehkamp

2020 wordt het jaar van de waarheid voor Wehkamp. Het online warenhuis kan een frontale aanval van Amazon en Bol.com verwachten, denken experts. En: het kan wel eens buigen of barsten worden. 

  1. Tweedehands auto's nóg duurder, maar consument wil er juist minder voor betalen

    Tweede­hands auto's nóg duurder, maar consument wil er juist minder voor betalen

    Terwijl occasions nog steeds duurder worden, wil de consument er juist minder voor betalen. Dat concluderen Gaspedaal.nl en AutoTrack op basis van vraag en aanbod op hun occasionsites. Terwijl de gemiddelde vraagprijs in januari toenam, trokken consumenten juist minder budget uit voor een occasion. In juni vorig jaar bedroeg het verschil tussen die twee nog 12,9 procent. Vorige maand is de kloof fors verder gegroeid, naar 28,2 procent.