Directeur van de Bijenkorf, Giovanni Colauto.
Volledig scherm
PREMIUM
Directeur van de Bijenkorf, Giovanni Colauto. © Marco De Swart

'Bijenkorf speelt ondanks Hudson's Bay zijn eigen spel'

InterviewMet Hudson's Bay krijgt warenhuis de Bijenkorf er in september een serieuze concurrent bij. CEO Giovanni Colauto maakt zich vooralsnog geen zorgen: cijfers uit 2016 laten een flinke winst- en omzetstijging zien. ,,En het verbaast mij dat Hudson's Bay geen webshop heeft.''

Vlak voordat Hudson's Bay de eerste van zijn geplande twintig fonkelnieuwe warenhuizen in Nederland opent, belt de perswoordvoerster van Bijenkorf. Ze heeft een aanbod: de directeur van de Bijenkorf, die niet vaak interviews geeft, wil de halfjaarcijfers van het Nederlandse warenhuis, dat slechts spaarzaam cijfers naar buiten brengt, graag 'exclusief' toelichten. Dat is niet omdat hij zenuwachtig wordt van de nieuwe Canadese concurrent, bezweert Giovanni Colauto meteen.