Coolcat keert terug in de winkelstraat
De naam Coolcat keert terug in de winkelstraat. Begin volgend jaar opent de winkelketen, tegenwoordig een kindermerk, een pilotstore. Waar die precies komt, is nog niet besloten. Dat zegt oprichter Roland Kahn tegen RetailTrends.
Begin 2019 ging tienerkledingwinkelketen Coolcat failliet. Nog datzelfde jaar ging het bedrijf online door als kindermerk voor kinderen van 4 tot 10 jaar. Behalve de eigen website verkoopt Coolcat ook via Wehkamp en kleertjes.com, wat volgens Kahn goed loopt. Om het merk toch meer onder de aandacht te brengen wil Kahn een pilotstore openen. ,,Om te laten zien welke leuke spullen we hebben.”
In eerste instantie komt er één winkel, maar of het daarbij zal blijven, durft Kahn niet te zeggen. ,,Maar het is heel simpel: je opent er één en is het een succes, dan open je er nog één.”
Pijnlijk
Bij de lancering van Kahns nieuwe avontuur, het kindermerk, riep de ondernemer nog dat fysieke winkels er voorlopig niet zouden komen en dat hij alleen nog toekomst zag in de grote Nederlandse en internationale steden. De flamboyante zakenman blijkt inmiddels overstag.
Pijnlijk is het faillissement van CoolCat wel geweest voor Kahn, die ook ketens als America Today, MS Mode en Sapph oprichtte. Voor Kahn was CoolCat nooit ‘gewoon een winkel’. ,,Het was mijn eerste kindje, het was er eerder dan mijn kinderen.”
Zonder winkels en met een heel klein team hield Kahn de afgelopen drie jaar de kosten laag. Het faillissement werd mede veroorzaakt doordat Kahn online onderschatte, zo gaf hij zelf toe. ,,Bovendien was ik zo’n ondernemer die dacht dat je alleen kon bestaan als je winst maakte. Maar dat oude economisch principe is dood. Kijk naar snelgroeiende bedrijven. Zij groeien door marktaandeel te pakken en aandeelhouders blijven er gewoon geld insteken, ook al wordt er geen winst gemaakt.”
Bekijk hier al onze video’s over de economie:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Stuttgart worstelt al decennia met (nu peperduur) treinstation
De Zuid-Duitse stad Stuttgart wacht al sinds de jaren 90 op een nieuw treinstation. Een opeenstapeling van problemen remt de bouw van Stuttgart 21 telkens af. Inmiddels zijn de kosten, door de meest recente tegenvaller, ruim verdubbeld tot 9,15 miljard euro. -
PREMIUMKoken & Eten
Waarom we ineens allemaal dit Italiaanse biertje drinken
Je struikelt er bijna over: in de supermarkt, het café en restaurants zie je een Italiaans biertje, met op het etiket een man met een groen hoedje. Het bier klotst in veel glazen en kelen, maar hoe komt het dat zoveel bierdrinkers ineens allemaal vallen voor Birra Moretti? Het is lastig om een nieuw biermerk te introduceren. Tipje van de sluier: met een goede campagne en diepe zakken is veel mogelijk. -
Ben je te streng voor jezelf? ‘Zelfcompassie is echt iets wat je moet oefenen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: compassie hebben voor jezelf. -
PREMIUMFOTOSERIE
Kledingkoning Roland Kahn heeft zijn villa éindelijk verkocht, maar wel met flink verlies (2 miljoen!)
Retailondernemer en oprichter van tienerkledingketen CoolCat, Roland Kahn, heeft zijn miljoenenvilla aan de Vecht in Maarssen eindelijk verkocht. „Ik ben blij dat het huis verkocht is en ook dat de kopers blij zijn”, reageert Kahn, die al een aantal jaren in Amsterdam woont. -
12
Extra crisisheffing is helemaal niet zo simpel
Een groot deel van de Tweede Kamer wil bedrijven die in crisistijd extra winst maken meer belasting laten betalen. Onlangs deed de Europese Commissie dat voorstel ook al. Maar roepen om solidariteit is makkelijk, de uitwerking is dat niet, schrijft politiek verslaggever Hans van Soest in dit commentaar.
-
met video
Megabands, tropisch weer en tóch gaan Pinkpop-tickets voor habbekrats weg op Ticketswap
Pinkpop gaat morgen met een indrukwekkende line-up van start en de weersverwachtingen zien er uitstekend uit. Toch willen veel festivalgangers van hun kaartje af. Via het populaire doorverkoopplatform Ticketswap staan meer dan 1100 kaarten te koop voor het festival, ver onder de reguliere prijs. Ruim 9500 kaarten zijn reeds verkocht. -
PREMIUMGeld & Geluk
Millie en Dolf betalen 100 euro per maand aan energie: ‘Centrale verwarming is luxe’
In deze rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. Dolf geeft makkelijker geld uit dan Millie, maar zorgt er ook voor dat niets uit de ijskast wordt weggegooid. En koopt soms een kofferbak vol wijn. -
Verrassend: deze dure SUV was vorig jaar de bestverkochte auto ter wereld
De Toyota RAV4 was vorig jaar de bestverkochte auto ter wereld. De SUV verwees een andere Toyota naar de tweede plaats. Het Japanse merk staat met maar liefst vier modellen in de top 10.