Irene van den Berg.
Volledig scherm
PREMIUM
Irene van den Berg. © Joost Hoving

Deze pr-stunt van tabaksreus Philip Morris was een meesterzet

ColumnIrene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. Zij probeert ons economische gedrag te verklaren.

9 reacties

  • iohn van dorst

    1 maand geleden
    IK BEN VAN EEN GENERATIE ALS JE NIET ROOKTE HOORDE JE ER NIET BIJ. EN ALS JE NU ROOKT BEN JE EEN PARASIET EN ZO GAAT HET NU MET ALLES.. HET ZAL MIJN TIJD WEL DUREN. ZOLANG DE DE MENSHEID BESTAAT IS ER IETS TE ZOEKEN WAT ER NIET DEUGD.
  • T. van Ouwerkerk

    1 maand geleden
    Nu wordt eerst roken verbannen,daarna alcohol,vet eten en wie weet wat nog meer ik ga liever eerder dood dan niet geleefd en 100 worden
  • J.C. Kattestaart

    2 maanden geleden
    Wie word hier nu echt beter van??????
  • Jan Westland

    2 maanden geleden
    Ik ben 57 en in mijn puberteit was al bekend dat roken niet zo best was. Mijn eerste en enige pakje was Roxy Dual, want dat was " gezonder" Ik vond het ronduit smerig en heb daarna gelukkig nooit meer gerookt. Met de huidige prijzen, de kennis van de gevolgen en de foto's op de pakjes zou je wel gek zijn als je heden ten dage nog rookt. Maar misschien denk ik er te makkelijk over. Het is trouwens misdadig dat de omstreden gaatjes en meetmethode toegestaan zijn. De overheid profiteert nl. ook mee
  • J.C. Phitphan

    2 maanden geleden
    @Chris Eskens, Als je 55 jaar rookt zijn we van dezelfde generatie, maar we denken er wat anders over, miepen over kosten is geleuter, het ligt aan jezelf, als de kosten te hoog zijn moet je minderen, simpel, zelfs stoppen zou kunnen, maar ook dat moet je zelf doen, niet naar anderen wijzen, is zinloos, je doet het helemaal zelf, moeilijk??? zeker, is mij slechts 6 jaar gelukt om te stoppen, maar geniet weer volop van mijn peukie, maar rook niet meer zoveel, dus het kan, sterkte
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.