Karel Bockstael (hoofd duurzaamheid KLM), Henk-Jan van der Hoek (manager Aircraft Trading) en Jeroen van Eijk (projectmanager KLM Cityhopper) bij de nieuwe Cityhopper.
Volledig scherm
PREMIUM
Karel Bockstael (hoofd duurzaamheid KLM), Henk-Jan van der Hoek (manager Aircraft Trading) en Jeroen van Eijk (projectmanager KLM Cityhopper) bij de nieuwe Cityhopper. © Marco Okhuizen

Écht groen vliegen is pas op zijn vroegst in 2035 haalbaar

KLM hapt naar adem door de coronacrisis en nu het vliegverkeer weer op gang komt, doemt een andere monsterklus op. De CO2-uitstoot móét omlaag. Groener en duurzamer vliegen is de opdracht, maar hoe? De Elon Musk van de vliegtuigindustrie is nog niet opgestaan.

2 reacties

  • Thierry De Wijn

    1 week geleden
    Het is fijn en belangrijk dat bedrijven als KLM scherp worden gehouden en gepushed naar duurzaam gedrag. De recente rechtszaak tegen Shell geeft voor mij aan dat het collectieve besef groeit dat het "Nu of Nooit is". Dat we in het decennium van de waarheid/ transitie zitten. Een deel van de taak van duurzaam gedrag ligt wat mij betreft ook bij de passagiers. Dit kan door actief stimuleren van CO-2 compensatie, niet alleen bij de boeking, maar in het vliegtuig. Verbonden met lokale projecten.
  • Hub Spronck

    2 weken geleden
    Dhr,Bockstael van KLM mag van uw journalist-Ton Voermans-kritiekloos de grootste onzin uitkramen betreffende de CO2 uitstoot van zijn vliegtuigen tov auto's sinds 1990.Bij bv een Polo van nu tov deze auto van 1990 is de uitstoot meer dan gehalveerd terwijl deze auto meer dan anderhalve keer zo zwaar werd.Verder zwijgt hij wijselijk over de verdere samenstelling van de uitlaatgassen:elke auto is voorzien van een of meerder katalysatoren en/of roetfilter-geen enkel vliegtuig.