De Bredase horeca voorziet zware tijden komende winter.
Volledig scherm
PREMIUM
De Bredase horeca voorziet zware tijden komende winter. © Pix4Profs/Marcel Otterspeer

Een energieprijs van 80.000 euro per maand: ‘Er gaan flinke klappen vallen in de horeca’

Als er geen hulp van de overheid komt, gaan vele bedrijven over de kop, verwacht de horeca. De autoriteiten houden de hand nog op de knip. ,,Er komt geen steunpakket zoals bij corona.”

98 reacties

  • Piet Ursem

    1 dag geleden
    Grootste probleem is de klimaatopwarming en volgens mij moeten we ons energieverbruik terug brengen. Dat de horeca terrasheaters massaal gebruikt staat daar volgens mij haaks op! Ik snap dat het zo ontstaan is tijdens de Corona golf, maar nu met de sterk stijgende energieprijzen een dure klantentrekker! De oorlog in Oekraïne is slecht voor de beschikbaarheid van gas waardoor we nu de werkelijke kosten betalen!
  • J.M. Ket

    2 dagen geleden
    wat minder horeca zullen we prima overleven. als een gemiddeld restaurant al 5.80 euro vraagt voor een simpel kopje koffie en 50 euro voor een zeer matig flesje wijn ja dan zullen veel bezoekers afhaken en terecht.. laat de klant een eerlijke energietoeslag betalen met redelijke horeca prijzen dan weet hij/zij in ieder geval waar hij/zij aan toe is . nu ontstaat er een sfeer dat de klant zich flink leeggeschud voelt en niet meer terug komt.
  • Jan Borst

    3 dagen geleden
    we moeten terug en af van al die privatisering en constateren dat dat alles mislukt is en alles terug naar de overheid markt partijen zijn onbetrouwbaar gebleken en zijn alleen uit op winst maximalisatie en de zakken vullen van de aandeelhouders ten koste van iedereen die er afhankelijk van zijn
  • Ton Lucassen

    3 dagen geleden
    Als ik ervaar wat ze vragen voor een glaasje wijn of 1 kopje koffie zitten daar flinke marges op en ja het is leuk om uit te gaan eten maar ik snap dat mensen op dit soort dingen helaas moeten bezuinigen
  • Julia van Damme

    4 dagen geleden
    @Henk Zuidberg: Goed dat u uw eigen kijk op deze kwestie hier verwoordt! Ik begrijp helemaal hoe moeilijk het voor sommige horecaondernemers is; daarom laat ik ze ook niet in de steek. Maar misschien kunnen jullie aan al dat wisselende personeel eens uitleggen dat er ook veel vaste, trouwe klanten zijn die graag vriendelijk en wat minder onverschillig behandeld zouden willen worden? En misschien kunnen jullie ook eens wat meer wijn in de glazen schenken hahaha. Succes met uw bedrijf!