Volledig scherm
PREMIUM
Sandra Phlippen © Joost Hoving

Er is niks mis met ceo-activisme, maar wel met mate

de week van phlippenSandra Phlippen is hoofd Nederland bij het economisch bureau van ABN Amro en universitair docent aan de Erasmus School of Economics.

We zijn steeds meer connected maar hebben geen écht contact, is een van de conclusies van eliteclub DenkWerk die vorige week naar buiten kwam met een analyse over de onvrede in onze samenleving. DenkWerk bestaat vooral uit (voormalige) ceo’s die zich volgens mijn inschatting oprecht én vanuit eigen belang druk maken over een sociale tweedeling.

Wat moeten we hier nu van vinden? Moet het bedrijfsleven zich niet gewoon bezig houden met economische groei en de sociale tweedeling aan de politiek overlaten? Zelf vinden ze van niet.

  1. Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’
    PREMIUM

    Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’

    De winkelleegstand neemt voor het eerst in jaren weer toe, terwijl de online verkoop juist tegen de klippen opgroeit. Om te overleven is het noodzakelijk dat niet alleen de ketens, maar ook zelfstandige winkeliers meeprofiteren van e-commerce. Maar hoe? De bedenkers van Winkelstraat.nl hebben het antwoord naar eigen zeggen gevonden. ,,De combinatie van de ervaring van de winkeliers met een online marktplaats voor exclusieve mode is een gouden formule.’’