Volledig scherm
Bakker Jeroen (l.) en bakker Patrick van bakkerij Brokking zijn de trotse winnaars. © Erik van 't Woud

Feest bij bakkerij Brokking na winnen AD Oliebollentest

Oliebollentest2014,,Je wordt geleefd deze dagen, maar het is fantastisch'', zegt bakker Jeroen Brokking uit IJsselstein. Hij en zijn compagnon Patrick Roelofs zijn zojuist gelauwerd door de AD-hoofdredactie met een trofee, een oorkonde aan de muur voor de beste Oliebol van 2014.

Volledig scherm
Paul van den Bosch (l) feliciteert namens de AD hoofdredactie bakkerij Brokking met de hoogste positie. Rechts: Oliebollenbakker Richard Visser die de derde plek wist te bemachtigen. © AD

Dat alles in bijzijn van Rotterdammer Richard Visser, die er de afgelopen jaren met de hoofdprijs van doorging. Hij neemt in de lijst van dit jaar een derde plaats in: ,,Ook wel eens leuk.'' De nummer twee in de lijst van bakker met de beste bollen kon niet aanwezig zijn bij de uitreiking. De Verswinkel van Ruud & Chantal Gremmee uit Rossum wist IJsselstein door de hevige sneeuwval in het zuiden van het land niet te bereiken.

Volledig scherm
Bakkerij Brokking met de felbegeerde oorkonde. In het midden: waarnemend burgemeester Marianne Kallen. © AD
  1. Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’
    PREMIUM

    Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’

    De winkelleegstand neemt voor het eerst in jaren weer toe, terwijl de online verkoop juist tegen de klippen opgroeit. Om te overleven is het noodzakelijk dat niet alleen de ketens, maar ook zelfstandige winkeliers meeprofiteren van e-commerce. Maar hoe? De bedenkers van Winkelstraat.nl hebben het antwoord naar eigen zeggen gevonden. ,,De combinatie van de ervaring van de winkeliers met een online marktplaats voor exclusieve mode is een gouden formule.’’