Volledig scherm
© ANP

'Fors meer klachten over pakketbezorging PostNL'

updateDe Consumentenbond krijgt steeds meer klachten over de pakketbezorging van PostNL. De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. PostNL belooft sancties op te leggen bij bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen. 

Vorig jaar ontving de Consumentenbond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan. Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. 

,,Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren", reageert zegsvrouw Joyce Donat van de Consumentenbond.

Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen, zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, constateert het tv-programma. 

Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres.

PostNL neemt de klachten serieus en belooft sancties op te leggen bij bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen. Bovendien monitort het bedrijf dagelijks via e-mail en sociale media de klachten. Ook zegt PostNL dat in diverse delen van Nederland kleinere bezorgwijken zijn ingesteld.

Volledig scherm
2015-11-24 10:26:08 WADDINXVEEN - Medewerkers sorteren pakketten in een sorteer- en distributiecentrum van PostNL vlak voor Sinterklaas. ANP ROBIN VAN LONKHUIJSEN © ANP