Volledig scherm
© AP

Frozen 2 stuwt verkoop van Frozen-hebbedingetjes

Aan de vooravond van de première van Frozen 2 neemt ook de verkoop van Frozen-hebbedingetjes een vlucht, merkt Marktplaats. Op het handelsplatform is het aantal zoekopdrachten bijna verdubbeld ten opzichte van een paar maanden geleden. 

Of het nu jurkjes, puzzels, poppen, decoraties of spulletjes voor de inrichting van de kinderkamer zijn, alles wat met Frozen te maken heeft is in trek, zegt Marktplaats op basis van een inventarisatie. En er is genoeg te vinden voor de liefhebber; inmiddels staan er bijna 11.000 Frozen-advertenties op de website. 

Dat de Frozen-spulletjes in trek zijn, blijkt wel uit het aantal zoekopdrachten. Frozen werd vorige maand én deze maand ruim 12.000 keer ingetypt. In de zomer lag het aantal zoekopdrachten nog op gemiddeld 6500 keer per maand. Veruit favoriet blijkt Elsa met 4100 zoekopdrachten per maand, gevolgd door Olaf met ruim 3000 zoekopdrachten. Prinses Anna van Arendelle is het minst populair met gemiddeld slechts 200 zoekopdrachten per maand, zo meldt Marktplaats.

Disney blijkt het sowieso goed te doen op het handelsplatform, zo blijkt uit de cijfers. Het afgelopen jaar zochten Nederlanders meer dan 630.000 keer naar Disney-spullen, gemiddeld 2000 keer per dag. ,,Met het langverwachte vervolg op Frozen, de nieuwe streamingdienst van Disney en de feestdagen in aantocht zal die populariteit alleen maar toenemen", verwacht Jan Willem Te Gussinklo, woordvoerder van Marktplaats. Van alle Disney-figuren werd Micky Mouse dit jaar met ruim 34.000 advertenties het meest geplaatst.