Heineken lanceert 0.0 bier nu in 14 Europese landen
Na eerder ons land lanceert Heineken zijn nieuwe alcoholvrije bier nu in heel Europa. De brouwer heeft hoge verwachtingen van de markt voor 0.0 bier.
Delen per e-mail
Wij willen van Heineken 0.0 het leidende alcoholvrije bier in de wereld maken
Het nieuwe Heineken 0.0 komt komende weken in liefst veertien landen beschikbaar, meldde de brouwer op de Europese lancering in Barcelona, waarbij het AD aanwezig was. Daaronder grote markten als Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Rusland.
Volgens de brouwer zijn de marktomstandigheden voor alcoholvrij bier uitstekend. ,,In Spanje is tien procent van de biermarkt al alcoholvrij," vertelt Gianluca di Tondo, Heinekens wereldwijde marketingbaas, in een exclusief interview aan het AD. ,,Wij verwachten dat die trend in de toekomst wereldwijd gaat gelden."
Di Tondo stelt dat steeds meer mensen bier willen met weinig calorieën, van natuurlijke ingrediënten gemaakt en géén alcohol. ,,De in het Westen gestarte trend van gezondheid en welzijn verspreidt zich over de wereld."
De brouwer gebruikt komende Grand Prix van Monaco om de lancering luister bij te zetten. Tijdens de race - Heineken sponsort de Formule 1 sinds vorig jaar prominent - is het circuit niet in het karakteristieke groen, maar in het blauw van Heineken 0.0 gedrapeerd. Bij afgelopen Grand Prix in Barcelona was dat ook al het geval.
Assertief
Tegenover de Europese pers gedraagt de brouwer zich beduidend assertiever dan in Nederland, waar het mislukken van Buckler voor veel mensen nog vers in het geheugen ligt. Waar afgelopen maart in Amsterdam bescheiden werd gesproken over de zoektocht naar een smakelijk alchoholvrij bier, klinkt in Barcelona een andere toon. Di Tondo: ,,Wij gaan van Heineken 0.0 het leidende alcoholvrije bier in de wereld maken.
Meesterbrouwer Willem van Waesberghe, ook aanwezig in Barcelona, nodigt de media uit om het vooral zelf te proberen. ,,De echte ster vandaag is het bier."
Na Europa moet de rest van de wereld worden veroverd. Nu de brouwer in sommige landen ook Heineken Light verkoopt - dat bier werd in 2005 in de VS gelanceerd - wordt per markt gekeken wat de beste keuze is.
In Nederland, waar 4 procent van de biermarkt alcoholvrij is, verloopt de introductie voorspoedig, claimt Heineken. Na ruim twee maanden is het 0.0 bier al in 4.000 restaurants en cafés verkrijgbaar. Ook ligt het prominent in de schappen van supermarkten.
Light
De brouwer heeft lange tijd weinig geïnnoveerd met het Heineken-label. ,,We kwamen in 2005 wel met Heineken Light in de VS, maar dat was het. De markt vroeg er niet om”, aldus Di Tondo.
Sinds kort waait er echter een andere wind. Twee jaar terug kwam het bedrijf al met H41, een lager met een gist uit Patagonië.
Lees in het AD van vandaag ook het uitgebreide interview met Di Tondo en Heineken-sponsordirecteur Hans-Erik Tuijt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM1
Prenatale depressie blijft vaak onbehandeld: ‘Door de stress beviel ik van een prematuurtje’
Niet elke zwangere vrouw is in blijde verwachting. Sommigen voelen zich neerslachtig of angstig, maar om hulp vragen is moeilijk. Dat kan een prenatale depressie tot gevolg hebben. ,,Het is not done om te praten over de slechte kanten van een zwangerschap”, vertelt ervaringsdeskundige Carmen Wille (31). Vroedvrouw en psychotherapeute An-Sofie Van Parys pleit voor meer bewustwording, want een prenatale depressie kan ernstige gevolgen hebben voor moeder én kind. -
video
Hof geeft kippenboeren ongelijk in zaak over fipronilschandaal
Kippenboeren hebben vandaag bakzeil gehaald in een rechtszaak waarin ze de Staat aansprakelijk wilden stellen voor de schade die zij hebben geleden in verband met de fipronilaffaire in 2017. De overheid heeft niet onrechtmatig gehandeld, concludeert het gerechtshof in Den Haag. -
PREMIUMVerkiezingen
Is nieuw asfalt nog nodig nu thuiswerken de norm is? Partijen zijn verdeeld
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen geven politieke partijen in acht afleveringen hun standpunten op het gebied van onder meer wonen, werken, vergroening, asfalt en de nexit. Vandaag aflevering 6: Hebben we al dat asfalt nog wel nodig nu miljoenen mensen thuiswerken? Aan het woord Gijs van Dijk (PvdA) en Joost Eerdmans (JA21). -
Tupperware Nederland stopt per direct met verkoop legendarische producten
Tupperware stopt vanaf 1 maart met de verkoop in Nederland. Het befaamde bedrijf in keukengerei en plasticartikelen zal ook stoppen met de Tupperwareparty's. -
PREMIUMKoken & eten
Hebben we straks alleen nog keuze uit blauw (AH) of geel (Jumbo)?
Met de verkoop van tachtig Deen-winkels aan AH, Vomar en Dekamarkt verdwijnt er weer een supermarktformule. In 2000 telde ons land nog 46 verschillende formules, twintig jaar later zijn het er nog 26. Is er nog bestaansrecht voor de kleinere supermarktketen of beperkt de keuze zich steeds meer tot blauw (AH) of geel (Jumbo)?
-
PREMIUM
Door webshops ligt een koopverslaving op de loer, dit doe je eraan
Winkelen en uitgaan kan al een tijd niet, maar gelukkig hebben we webshops. Nou ja, gelukkig... Voor sommige mensen is een druk op de koopknop zó verleidelijk, dat een koopverslaving op de loer ligt. -
Storing bij Belastingdienst, aangifte doen soms niet mogelijk
De Belastingdienst kampt met een storing op de site waardoor het soms niet mogelijk is om aangifte te doen. Een woordvoerder van de fiscus meldt dat nog niet bekend is wat de oorzaak van de problemen is. -
CDA: Laat supermarkt dokken voor doorstart mkb
Het CDA wil noodlijdende mkb’ers en familiebedrijven financiële lucht geven ‘na corona’. Veelverdieners en winnaars van de crisis, zoals supermarkten, krijgen de rekening gepresenteerd via een tijdelijke solidariteitsheffing.