Jupiler tijdelijk omgedoopt tot Belgium
Het Belgisch biermerk Jupiler verdwijnt voor vijf maanden. De naam wordt tijdelijk veranderd in Belgium. Brouwer AB InBev wil hiermee het Belgische voetbalteam een hart onder de riem te steken in de aanloop naar het WK Voetbal deze zomer in Rusland.
De naamsverandering gebeurt op alle flesjes, blikjes en glazen, vertelt marketingdirecteur Arnaud Hanset van Ab InBev, 's werelds grootste brouwer. Aan het recept van Jupiler verandert niets, belooft de brouwer.
Het Belgische biermerk, veruit favoriet bij onze zuiderburen, is al enige tijd de partner van de Belgische voetbalbond en één van de grootste sponsors van de de Rode Duivels. In aanloop naar massa-evenementen, zoals het WK voetbal, pakt AB InBev België altijd uit met een grote reclamecampagne.
Zo werd tijdens het vorige WK voetbal de slogan ‘We are ready’ in de markt gezet. Voor het komende WK in Rusland gaat de brouwer een stap verder. Bedoeling is om vanaf begin maart het merk Jupiler even om te dopen tot ‘Belgium’. Gedurende vijf maanden zal de naam Jupiler volledig uit het straatbeeld in België verdwijnen.
Midden juli komt alles weer bij het oude en verandert de naam weer in het vertrouwde Jupiler.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMColumn29
Als je het algehele sentiment moet geloven, ben je op je 50ste opeens incontinent, kalend en seniel
Als we de grapjes rond iemands 50ste verjaardag mogen geloven, word je vanaf die dag opeens incontinent, seniel, en hulpbehoevend. Anne-Marije Buckens (34) heeft ruim tien jaar een bedrijf waarmee ze 50-plussers aan werk helpt, en wil juist van al die stereotypes en vooroordelen af. -
PREMIUMGeld & Geluk
Stephanie en zoon Freek: ‘Zijn er 6000 euro per jaar op achteruit gegaan na zijn 18de verjaardag’
Om voor zoon Freek te zorgen, krijgt Stephanie een deel van zijn persoonsgebonden budget. Het geld dat hij met beleggen verdient, zet hij opzij. In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. -
column
Waarom deze trend op LinkedIn zo irritant is - en wat je beter kan doen
Psycholoog Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: humblebragging -
CNV: ‘Prima dat vrouwen meer uren gaan werken, maar laat mannen dan minder uren werken’
De oproep van het kabinet aan vrouwen in deeltijdbanen om meer uren te werken, kan op steun rekenen van CNV. Maar de vakbond vindt dat de oproep aan mannen in fulltimebanen dan moet zijn om het een tandje minder te doen. ,,Zo creëren we een betere balans tussen mannen en vrouwen.’’ -
‘Uber paaide Neelie Kroes met dure etentjes voor illegale lobby in Nederland’
De top van Uber deed er alles aan om Neelie Kroes te paaien voor illegaal lobbywerk. De voormalig Eurocommissaris voerde geheime gesprekken in dure hotels op kosten van het taxibedrijf, terwijl Kroes dat officieel door Brussel was verboden. Dat onthult de voormalige managementassistente van Uber in een interview met NRC.
-
Ineens steekt angst voor nieuwe kredietcrisis de kop op
Bankaandelen zijn wereldwijd onderuit gegaan. Er is angst voor een nieuwe kredietcrisis nadat de Amerikaanse Silicon Valley Bank in financiële problemen raakte. -
-
-
Koopkracht, inflatie, modaal inkomen: wat betekenen al deze termen?
Indexering, koopkracht, recessie... De termen vliegen je de laatste weken om de oren. Maar wat betekent inflatie precies en hoeveel is een modaal inkomen? -
PREMIUMEnergie9
Sluit je nu een jaarcontract af, dan ben je ook komende winter verzekerd van hetzelfde tarief
Deze week maakte Essent bekend dat het weer jaarcontracten aanbiedt. Lange tijd was het door de onzekere energiemarkt niet mogelijk voor consumenten om vaste contracten af te sluiten. Is het verstandig om nu vast te zetten?