Kerstspotje Brits warenhuis is ware tranentrekker

VideoDe reclamejongens van warenhuisketen John Lewis hebben weer hun jaarlijkse kerstkunstwerkje afgeleverd. Dit jaar is de boodschap: Show someone they're loved this Christmas. Op social media wordt de emotionele video met tranen ontvangen.

Ieder jaar komt de Britse warenhuisketen met een kerstboodschap, verhuld in een reclamevideo. Het begon in 2012, toen er uiteindelijk ruim 5 miljoen mensen naar de video keken. Sindsdien is het aantal views alleen maar gegroeid en tikten ze afgelopen jaar bijna de 25 miljoen aan.

In de video van dit jaar vertolken een meisje en een oudere man de hoofdrol. Het meisje bestudeert vanuit huis de maan, waar ze (na veel inzoomen) een oudere man ziet zitten. Het begin is hiermee gemaakt en er kan er weer naar een climax toegewerkt worden, zoals John Lewis de voorgaande jaren ook deed.

2012
In 2012 maakte de reclameafdeling het eerste feelgood kerstspotje. Toen speelden twee sneeuwpoppen de hoofdrol in het kerstavontuur en eindigde het kerstsprookje met de woorden: Give a little more love this Christmas

2013
Het reclamespotje van 2013 gaat over een haas die zijn berenvriend een Kerst wil geven om nooit meer te vergeten. Uiteindelijk gebeurt dat ook, vandaar dat de reclamemakers aflsuiten met de volgende woorden: Give someone a Christmas they'll never forget.

2014
In de kerstcommercial van 2014 heeft een jongetje een pinguïn als beste vriend, tot het winter wordt en de pinguïn steeds droeviger kijkt. De video wordt afgesloten met de volgende kerstgedachte: Give someone the Christmas they've been dreaming of.

poll

Het is bijna tijd voor het jaarlijkse vakantiegeld. Vind je dat ouderwets?

  • Ja, ik krijg liever elke maand wat meer loon (11%)
  • Ja, met het oog op kerst en andere vakanties krijg ik het liever in december (4%)
  • Nee, het is goed op deze manier (85%)
53642 stemmen