Volledig scherm
© anp

Klachten over agressieve verkoopmethoden HelloFresh

Consumenten beklagen zich bij de Consumentenbond over onder meer opdringerige verkoopmanieren door personeel van maaltijdboxenleverancier HelloFresh. Die zouden volgens de klagers agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig zijn. Ook zouden kortingskaarten onduidelijk zijn, meldt de Consumentenbond.

Quote

Op de achterkant van de kortings­kaart staat in zeer kleine lettertjes dat er een minimale afname­plicht is van twee boxen, maar er staat niet duidelijk op dat voor de tweede box de normale prijs geldt en wat die prijs dan is

Consumentenbond

De maaltijdboxenleverancier verstrekt cadeaukaarten bij kranten en tijdschriften en bij bestellingen via Zalando. ,,De kaart geeft een korting van 20 of 25 euro op een maaltijdbox. Op de achterkant van de kaart staat in zeer kleine lettertjes dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen, maar er staat niet duidelijk op dat voor de tweede box de normale prijs geldt en wat die prijs dan is'', aldus de Consumentenbond.

Een woordvoerster van de bond zegt dat de opdringerige verkoopmethoden zowel op straat als aan de deur worden gehanteerd. ,,Vooral de laatste weken zagen wij een piek aan klachten over HelloFresh binnenkomen.'' Daarin beklagen mensen zich ook over niet goed verwerkte opzeggingen. Consumenten die hebben opgezegd, blijven de boxen ontvangen, en ook automatisch betalen, terwijl ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.

Aan de slag
HelloFresh heeft over de kritiek contact gezocht met de Consumentenbond. ,,Wij willen onze klanten op een zorgeloze manier laten genieten van lekker eten. Wij gaan direct aan de slag en gaan kijken op welke punten wij actie moeten ondernemen'', aldus een woordvoerder.